Gå til innhold

E39 med feil på sentrallås.

Ranger emnet


Chris-G

Anbefalte innlegg

Heisann! ny her og skulle gjerne hatt litt hjelp til � finne ut av et par saker.

 

Bilen er en E39 98mod 525tds Touring 300 000km

 

For � nevne det f�rst s� er jeg bilmekaniker og biloppretter av yrke. For � slippe � demontere hele bilen h�per jeg virkelig at noen har v�rt borti dette.

 

Saken er at sentrall�sen med n�kkelen virker bare n�r det er kalt, den virker uansett med n�kkel i d�ra. Det kan jo da virke som at det er vakle et eller annet sted, men hvor skal jeg begynne � s�ke? Enheten som tar imot signalet fra n�kkelen er jo et naturlig sted � begynne, men hvor sitter den?

 

En annen ting er at den er litt tungstartet n�r den er varm. For et par �r siden tok jeg av toppen og bytta register, gl�deplugger og noe sm�rusk ellers. Timinga er skjekket to ganger etterp� og finjustert til fingerspissene. I etterkant har jeg bytta f�depumpa i tanken. N�r varm bruker den ca 5-6-7 sek p� � starte, den starter da momentant uten noe antydning til tenning i forkant. N�r kald starter den med en gang, den starter alltid p� alle seks.

 

Jeg mistenker dyser.... ved siste eu m�tte motoren igjennom en skikkelig runde for � komme igjennom avgasskravet. Endte med 3mil p� motorveien i andre gir og full gass, da gikk den akkurat igjennom. N�r den g�r p� tomgang maler den fint men kommer med et lite (n�kk) i ny og ne, akkurat som om den m� kvitte seg med litt for mye diesel.

 

Innspill tas imot med stor takk :)

 

Christen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette med motoren din så kan man jo mistenke dysespissene, eller dieselpumpe. Det kan også være blandingsforhold, at den går med for mye diesel ift luft. Usikker på om disse pumpene kan justeres enkelt med en fuelskrue, eller om man må inn å shimse de.

 

Sentrallåsen din, forstod jeg det rett at det er kun den trådløse delen som ikke virker? Byttet batterier i nøklene?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår