Gå til innhold

Chris-G

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chris-G

  • Bursdag 12/22/1971

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

Chris-G's Achievements

  1. Chris-G

    Rundlurt!!

    Jeg har vært borti to tilfeller der først forbrukerombudet og så forbrukertvistutvalget måtte innblandes. En kontrakt er ikke så mye verdt egentlig når det er snakk om svindel som kan dokumenteres. Bla. om du skriver i kontrakten at bilen selges som den er, betyr det ikke at selger har ryggen fri. Jeg oppfordrer folk til å lese det som omhandler bil i forbrukerkjøpsloven, står mye glupt der egentlig. Vi kan klage over lover og regler så mye vi vil, men når man trenger dem til sin egen sak er de gull verdt. Det er jo derfor de er der, sånn at det skal bli vanskligere å bli lurt eller å lure noen. Ang. denne 240`n.... du kan gå til biltilsynet å si at du har skifta speedometer med gammel og ny km stand. Da skal du ha ryggen fri. Jeg forstår skepsisen din til dette kjøpet men legg det bak deg på enklest mulig måte, er mitt råd :)
  2. Heisann! ny her og skulle gjerne hatt litt hjelp til � finne ut av et par saker. Bilen er en E39 98mod 525tds Touring 300 000km For � nevne det f�rst s� er jeg bilmekaniker og biloppretter av yrke. For � slippe � demontere hele bilen h�per jeg virkelig at noen har v�rt borti dette. Saken er at sentrall�sen med n�kkelen virker bare n�r det er kalt, den virker uansett med n�kkel i d�ra. Det kan jo da virke som at det er vakle et eller annet sted, men hvor skal jeg begynne � s�ke? Enheten som tar imot signalet fra n�kkelen er jo et naturlig sted � begynne, men hvor sitter den? En annen ting er at den er litt tungstartet n�r den er varm. For et par �r siden tok jeg av toppen og bytta register, gl�deplugger og noe sm�rusk ellers. Timinga er skjekket to ganger etterp� og finjustert til fingerspissene. I etterkant har jeg bytta f�depumpa i tanken. N�r varm bruker den ca 5-6-7 sek p� � starte, den starter da momentant uten noe antydning til tenning i forkant. N�r kald starter den med en gang, den starter alltid p� alle seks. Jeg mistenker dyser.... ved siste eu m�tte motoren igjennom en skikkelig runde for � komme igjennom avgasskravet. Endte med 3mil p� motorveien i andre gir og full gass, da gikk den akkurat igjennom. N�r den g�r p� tomgang maler den fint men kommer med et lite (n�kk) i ny og ne, akkurat som om den m� kvitte seg med litt for mye diesel. Innspill tas imot med stor takk :) Christen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår