Gå til innhold

Motorvarmer funker ikke som den skal

Ranger emnet


Olaven

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte i Sommer en Vw Touran, 2.0 TDI 170 Hk. Bor i tromsø for tiden og når gradestokken droppet for første gang for en måneds tid siden prøvde jeg å skru på motorvarmeren, til ingen nytte. VW verksted sjekka det, byttet ut brennkammeret og jeg fikk bilen tilbake. Har satt opp timeren i bilen til at varmeren skulle skru seg på en halv time før jeg skal på jobb (brenner seg en halvtime), men bilen er kald når jeg setter meg inn om morgenen!?! og temperatur måleren er helt nede. Jeg skulle teste den i dag, skrudde på motorvarmeren ved hjelp av fjernkontroll, så at den lille lapa begynte å lyse og at den begynte å lage lyd. Etter 20 min kom jeg tilbake, motorvarmer var av og bilen like kald!!

 

Og her er spørsmålet: Hva er feil?? og etter en halv time "brenning" burde temperatur måleren røre noe på seg? og burde det være varmt i bilen? (aldri hatt motorvarmer)

Den kom med fjernkontroll og mulighet for å sette opp start tidspunkt i bil dataen.

 

Noe tips? Det blir bare kaldere her :-(

En annen ting, i bruksanvisningen står det "kupevarmer", er det det samme som motorvarmer?

 

Touran 2008 modell.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom møller her forleden, da min ryker veldig, da mener jeg ekstremt, selv om motoren er varm, og jeg stopper opp i lyskryss, så ryker det.

De mente at det var sirkulasjonspumpen + hull i eksospotten fram, derfor det kom mye røyk.*

hvordan er det mulig da? dieselvarmeren har jo eget rør for utslipp?

Dette ble en garantisak heldigvis=)

_________________________________

VW Touran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår