predator82 Skrevet Desember 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Har tenkt på å montere 2 LED lamper som ryggelys på bilen min. De er på 15W hver. Bør jeg koble via ett relé, eller kan jeg montere de direkte på de orginale ryggelysa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Desember 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Ville brukt rele jeg. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiestaman Skrevet Desember 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2011 Hei! Har nettopp satt på 2 24watts Led lys på min Connect. Jeg har koblet begge to på stømmen på venstre baklys, uten rele i mellom, men på egen bryter. Funker kjempe bra! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Desember 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2011 bruk rele du så slipper du problemer senere med brent ryggelysbryter i girkassa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
predator82 Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2012 (endret) nå har jeg montert ei av ledlyktene på bilen. Skal montere en til, men rakk det ikke det ikveld. Men det som er problemet nå er at lykten blinker selv om jeg ikke har den i revers, og selv om jeg har stoppet motoren og skrudd av lysa så blinker den ett par minutter etterpå. Hva kan dette skyldes? Har bare koblet meg sammen med de eksisterende ryggelysa uten bryter, men om jeg kobler til bryter vil problemet forsvinne da tro? Det er jo ikke strøm i ledningen når bilen ikke står i revers, likevel skjer dette. Kommer blink hvert andre sekund. Håper noen kan hjelpe meg så jeg blir kvitt problemet. Endret Januar 9, 2012 av predator82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Januar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2012 nå har jeg montert ei av ledlyktene på bilen. Skal montere en til, men rakk det ikke det ikveld. Men det som er problemet nå er at lykten blinker selv om jeg ikke har den i revers, og selv om jeg har stoppet motoren og skrudd av lysa så blinker den ett par minutter etterpå. Hva kan dette skyldes? Har bare koblet meg sammen med de eksisterende ryggelysa uten bryter, men om jeg kobler til bryter vil problemet forsvinne da tro? Det er jo ikke strøm i ledningen når bilen ikke står i revers, likevel skjer dette. Kommer blink hvert andre sekund. Håper noen kan hjelpe meg så jeg blir kvitt problemet. Bruker du arbeidsrele? Hadde samme problem på en bil jeg bygde på jobben. Hjalp å sette inn et rele. Egen strøm kabel til pin 30, ut til 87 til lykta. Og aktivering fra bilens originale ryggelys på 86, og jord på pin85. Og en annen ting loven sier. Biler kan ha 1 eller 2 ryggelys. Ikke krav at det skal være ryggelys, men det er maks lov å ha 2 ryggelys på en bil :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg