Gå til innhold

Montere ekstra LED ryggelys.

Ranger emnet


predator82

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

nå har jeg montert ei av ledlyktene på bilen. Skal montere en til, men rakk det ikke det ikveld. Men det som er problemet nå er at lykten blinker selv om jeg ikke har den i revers, og selv om jeg har stoppet motoren og skrudd av lysa så blinker den ett par minutter etterpå.

 

Hva kan dette skyldes? Har bare koblet meg sammen med de eksisterende ryggelysa uten bryter, men om jeg kobler til bryter vil problemet forsvinne da tro? Det er jo ikke strøm i ledningen når bilen ikke står i revers, likevel skjer dette. Kommer blink hvert andre sekund.

Håper noen kan hjelpe meg så jeg blir kvitt problemet.

Endret av predator82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
nå har jeg montert ei av ledlyktene på bilen. Skal montere en til, men rakk det ikke det ikveld. Men det som er problemet nå er at lykten blinker selv om jeg ikke har den i revers, og selv om jeg har stoppet motoren og skrudd av lysa så blinker den ett par minutter etterpå.

 

Hva kan dette skyldes? Har bare koblet meg sammen med de eksisterende ryggelysa uten bryter, men om jeg kobler til bryter vil problemet forsvinne da tro? Det er jo ikke strøm i ledningen når bilen ikke står i revers, likevel skjer dette. Kommer blink hvert andre sekund.

Håper noen kan hjelpe meg så jeg blir kvitt problemet.

 

Bruker du arbeidsrele? Hadde samme problem på en bil jeg bygde på jobben. Hjalp å sette inn et rele. Egen strøm kabel til pin 30, ut til 87 til lykta. Og aktivering fra bilens originale ryggelys på 86, og jord på pin85.

 

Og en annen ting loven sier. Biler kan ha 1 eller 2 ryggelys. Ikke krav at det skal være ryggelys, men det er maks lov å ha 2 ryggelys på en bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår