Gå til innhold

Datsun 510 i norge


boXer

Anbefalte innlegg

Å horer og halm Boxer! NÅ bare mååå du selge Celica til meg :-D

Pluss at jeg skal ha en 510 selv! Ligner litt på en tøff FIAT banebil jeg ikke husker hva heter... Eller skulle jeg sagt bilbanebil?! hehe...

 

Se bare her:

datsun_510_bre_blue_001.jpg

AFX_datsun_510_sugar_daddy_001.jpg

ian.jpg

keith.jpg

datsun.jpg

510.jpg

mf-510.jpg

brockbuster2.jpgKlikk HER for STOOORT bilde av den gule tøffe bilen og sexy lady.

0112_LG.JPG

 

 

510-1a-1.jpg

jeff98039.jpg

jeff98045.jpg

 

*siklepå*

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "ingen" 510 2-dørs i Europa. Kun 4 dørs biler ble solgt her i Europa og det er bare i Norge og Finland/England/Hellas du kan finne noen stykker igjen. Japanimporten kom sent i gang i mange land i Europa, langt inn på 70-tallet så slike biler er sjeldne. Skal du ha en 2-dørs så må du hente en selv fra USA eller høre om Trond Bull Enger vil selge løpsbilen sin.

 

Ellers så har det vært flere fine norske 510 til salgs det siste halve året.........

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Det er "ingen" 510 2-dørs i Europa. Kun 4 dørs biler ble solgt her i Europa og det er bare i Norge og Finland/England/Hellas du kan finne noen stykker igjen. Japanimporten kom sent i gang i mange land i Europa, langt inn på 70-tallet så slike biler er sjeldne. Skal du ha en 2-dørs så må du hente en selv fra USA eller høre om Trond Bull Enger vil selge løpsbilen sin.

 

Ellers så har det vært flere fine norske 510 til salgs det siste halve året.........

 

Hmm fryktet dette :)

 

Har sett noen til salgs siste året ja, 2 stykk som så veldig bra ut og som skulle være så godt som rustfrie. Men bare 4dørs. Vurderte den ene, men 4dørs er rett og slett ikke tøff nok. Er jo ikke noe glansbilde egentlig :) Men de er jævlig tøffe, og det finnes godsaker å få kjøpt til de, i motsetning til Celica'n min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av problemene med 510, det er å få tak i deler til dem. Vanlige slitedeler er greit, men når en skal ha karosserideler eller interiørbiter, så er det veldig vanskelig.

Framskjermer, støtfangere o.l er komplett umulig å få kjøpt nytt. Jeg vet at en kar i Finland kjøpte en haug med framskjermer fra USA og fraktet dem over hit - og de ble borte på under en måned alle sammen.

 

Det er vel flere tråder om 510 på forumet her, men faktum er at den - da den kom i 68 - hadde FANTASTISKE kjøreegenskaper med uavhengig fjæring på alle hjul. 1600 motoren (du fikk 1300, 1400 og 1600) var råsprek, og 1600 SSS var rene killeren - sett med datidens øyne. En fin 510 må du betale for, uansett hvor du kjøper den for alle andre steder enn akkurat i Norge har de fått øynene opp for denne klassikeren med en enorm histoikk fra alle typer bilsport.

 

Sist jeg snakket med hr Enger ville han ha 90.000,- for bilen sin som er en USA importert bil.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sledoholic

Det går en 510 2 dørs i mo i rana, men jeg vet ikke om han skal selge.

 

Det stemmer nok det. Det er bilen til en som er 510-freak og han skal HELT sikkert ikke selge. Han var selv i USA og henta bilen, og var på 510 treff der mange av bilene kjørte rundt med 300 ZX Twin Turbo motor (!).

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

har ramlet over noen 510er med sr20det. yummy

DET hadde vært snadder.

 

Turboknut: Om det finnes en 520 eller noe?

Står en rusthaug av en gammel datsun bak låven vår. Som en litt liten 510, men mer rund i formene, og med takrenne rundt hele taket ;):D

 

!!Edit: Lette litt rundt på nettet og fant ut at 520 var en gammel pickup.. Stemmer dårlig det da. Har du noen ide om hva det kan være? Noen linker til sider med bilder av gamle datsuner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår