opel16 Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Hei! Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Jeg har en octavia 2003 , 90 hk tdi. Når jeg starter den kald så er det helt umulig å få i 2. gir! Men etter at den har blitt varm så går det som smør!?? Jeg fikk fylt på olje på kassa hos verksted i forrige uke men ingen forandring!! Håper virkelig noen kan hjelpe meg med dette!?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2011 Jeg hadde lignende problemer en gang. Var lei å få i 2. Da var det slitte syncringer som var årsaken. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Desember 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2011 Du kan prøve å skifte girolje, 50% riktig olje, 50% ATF, dette kan ofte løse slike problemer. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2011 Om du ikke får den i gir så er det ikke slitte synkronringer som er årsaken, heller at synkronringene ikke klarer å synkronisere (bryte oljefilmen) når oljen er tykk. Høres mer ut som feil olje enn at noe er slitt. Hvilken olje ble fylt på? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg