Gå til innhold

sq anlegg i vw amarok

Ranger emnet


kjell erik aune

Anbefalte innlegg

heisann..

 

om en uke får eg en volkswagen amarok å har tenkt å oppgradere en go del på bilstereoen..

 

ønsker litt tips å erfaringer angåene komponenter å løsninger..

 

målet er å få ett lyd anlegg med god lydkvalitet,gjerne med greit trøkk men sq er mest prioritert som ikke tar opp plass.ønsker ikke oppgradere dynamo men å skifte ut batteriet til ett agm batteri blir gjort om det blir nødvendig..

 

som spiller blir det mest sannsynli Pioneer AVIC-F30BT

 

skal montere 6.5" komponentsett fremme..her er det vell focal som er tingen?

 

subwoofer.. noen som har erfaringer med focal sine flate aktive?

om de duger så kunne eg tenkt meg to sånne,en under hvert fremsete...

 

om de ikke duger så har eg tenkt på to stk (8") FOCAL UTOPIA 21WX i små lukkede kasser

 

noen som har tips til forsterkere med god lydkvalitet? til komponentsettet å evt subbene om de ikke blir aktive...

 

skal gjøre en stor innsats med demping av bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må og må : )

good sound in a car roughly breaks down to 50% tuning, 35% install and 15% equipment. What surprises me is that a whole 50% is not acknowledged, leave alone discussed.

quote fra:http://www.diymobileaudio.com/forum/diyma-sq-forum-technical-advanced/117680-sick-hearing-choosing-speakers-according-type-music-you-listen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett på en go del merker å etter å ha lest maange timer har eg fått lyst å teste ut focal denne gangen.

 

er klar over att innstallasjon å innstillinger er veldi vikti for godt resultat men er ett mye bedre utgangspunkt med skikkelige komponenter.

 

bilen skal brukes til litt jobbing iblandt..jobber som rørlegger.å da ønsker eg å få plass til en rekke fra dør-dør med kofferter..

en løsning eg vurderer er å bygge en rekke med 4stk 8" elementer fremover i lukket kasse så heve hele gulvet ca 20cm..

 

er bare noen få dager til bilen kommer så er vell kansje lettest å komme frem til en løsning etter å ha fundert å målt litt inni bilen..

 

angåene demping, hvilke produkter annbefales kor ? er vell noen som er beregnet for vibrasjonen å andre mer for vei støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt ferdigkasser siden jeg enda ikke er sikker på hvordan jeg vil bygge kassen. I denne bilen er det kun en ting som funker, det er kun med elementet nedoverlent så langt bak som mulig ca 10cm over benken der. Jeg har prøvd alle himmelretninger med focal kx elementet mitt. Jeg har dog ikke prøvd under setene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår