Gå til innhold

Trim til Audi A4 B6 2.4 V6

Ranger emnet


HeadZone

Anbefalte innlegg

 

Og reply til deg som mener du får 10% mer HK av luftfilter+sportseskos. BULLSHIT. Enkelt og greit.

 

Du glemte erstatting av katalysator med 3" rør...

- 08 BMW E60 520D Full M5 kit fra fabrikk (Livia)

- 04 Opel Speedster 2.2 Supercharger 850kg/230hk

x 05 Ducati 999s
x 2003 Audi A4 1.8TQ S-line Justice
x 2006 Kawasaki ZX6R Ninja
x 1991 Honda CBR 400 RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte erstatting av katalysator med 3" rør...

 

Men du burde få 10% fler hester med åpent luftfilter og sportseksos, pluss eventuelt erstatting av katalysator med 3" rør (ca 5-10hk).

 

Niks, jeg kommenterte din påstand om 10% ekstra effekt pga luftfilter å sportseksos. Du mener du får 5-10HK ekstra bare ved å skifte kat i tillegg. Dette tviler jeg også sterkt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, en del påstander her ja.

Om kat er i orden vil det på original motor gi et sted mellom 1-3 hk å erstatte denne med rakrør. Har selv bremset motorer med og uten kat, vet hvor liten gevinst det er om kat er i orden.

Større/grovere eksos kan i verste fall gi redusert effekt, ikke mer effekt. 2.25" eksos er optimalt på den motoren. Åpent luftfilter gir stort sett bare mer lyd, effektøkning på 0-2 hk på original motor.

Skal man ha mer effekt så er nye kammer veien å gå (4 stk), gjerne også chip for mer bensintilførsel. Skal man videre kommer man ikke utenom porting av toppene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en side hvor de testet en vag 1.8T motor med catalysator og forskjellige catback's, pr0tec du burde ta en titt ;)

 

http://www.europeancarweb.com/tech/0111ec_exhaust_jetta_techtonics_tuning/index.html

 

0111ec_graph12.gif

- 08 BMW E60 520D Full M5 kit fra fabrikk (Livia)

- 04 Opel Speedster 2.2 Supercharger 850kg/230hk

x 05 Ducati 999s
x 2003 Audi A4 1.8TQ S-line Justice
x 2006 Kawasaki ZX6R Ninja
x 1991 Honda CBR 400 RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell med biler som har turbo når det gjelder motstand i eksos osv. Så vil merke mye mer forskjell der... En tidligere kollega som hadde A4 1.8T med større turbo, større intercooler, osv osv. med 2" downpipe så gikk bilen greit. Men når denne ble byttet til 3".... Spolet opp trykk MYE fortere, fikk mer trykk og motoren virka som en helt annen :) (da var jo også resten av eksosen oppgradert FØR han prøvde å bytte downpipen)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, det ikke identiske betingelser til eksos på sugemotor kontra turbomotor. På den annen side skal hverken den ene eller den andre ha motstand i eksosen, men spesielt på sugemotor må den være dimensjonert slik at eksosflow og eksospulser stemmer. For stor eksos gir lav flow, turbulens og dermed redusert effekt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår