Gå til innhold

Kva heiter "pærebetegnelsen"?

Ranger emnet


Papi.

Anbefalte innlegg

Red_led_x5-21.jpg

 

Kan noen fortelle meg hva denne pærebetegnelsen heter, og hvor jeg får kjøpt slike, men i halogen? Jeg hadde noen LED-pærer av denne typen, men disse virket ikke, jeg må ha halogen. Skal brukes i klima-belysning på bilen.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel ikke nøyaktig denne fasong og bein som glødelampe.

 

Lysdioder (LED) må ha en seriemotstand, eller innebygget strømbegrenser for å fungere. Eller lyser de bare noen millisekunder før de brenner av. Du kan få billige lysdioder ferdig for 12V: http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=red+led+5mm+12v&_sacat=0&_odkw=red+led+5mm&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dioder er lagt for å kun lede straum ein veg. Dei blir brukt som likeretter på dynamoer, til lys og for å lade ut transiente spenninger. Transiente spenninger oppstår når kretser med spoler blir brutt. Då kan ei lede straumen frå minussida etter spolen via ein diode og til plusssida før spolen.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, og ja, men kan nokon fortelje meg kva denne "typen oppsett" heiter? Reknar med denne typen oppsett har eit spesifisert navn, eller kode. Veit godt korleis ein diode verkar, men eg treng desse i halogen-variant, ikkje i diode-variant.

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår