Porschen Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Heisann, presterte og helle på vanlig blå kjølevæske fra Biltema på Poloen istad, for og så se i instruksjonboka at det skal brukes long life. Noe som også er på bilen fra før. Lurer derfor på hva slags effekt dette vil ha? Vil tro jeg helte på en halvliter med væske før jeg tenkte over det, og så bak på Biltemaflaska at kjølevæsken BØR ikke blandes med med long life væske. Noen som vet noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Ja det kalles å koke grøt. Du bør ikke blande disse for da kan det tette seg i kjølesystemmet. Pluss at din motor ikke tåler blå kjølevæske. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt rett type kjøleveske og tappet motorn for væske. Fylt rent vann og startet bilen, for så å la bilen bli varm. Tappet av vann og fylt på longlife væske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet November 18, 2011 Rapporter Share Skrevet November 18, 2011 Blandet i forskjellige frostvæsker på motorsykkelen jeg hadde, og da opplevde jeg at en aluminiums-del i vannpumpa ble tært vekk, slik at den begynte å lekke. Det er i allefall min erfaring, at man ikke bør blande ulike frostvæsker, særlig ikke i ulike farger. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porschen Skrevet November 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 Høres ikke bra ut. Skal få tømt i løpet av uken. Har kjørt ca. 50 km med blandingen til nå, radiator osv. er ikke fucked allerede tror dere? Vil det danne seg grøt selv om motor ikke er igang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet November 19, 2011 Rapporter Share Skrevet November 19, 2011 jepp. Tapp hele systemet og fyll på ny Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg