Gå til innhold

Kjøpsråd Passat

Ranger emnet


Pirate4x4

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den siste som Jurigs linket til virket veldig fin :) Jeg synes Highlineutgave trekker en del opp. Setene feks. er mye bedre å sitte i, og hvem sier nei til lakkerte støtfangerlister? :) Skal bilen også trekke henger, er manuell igjen et bedre valg.

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 - motion fungerer, men alt ettersom hva du skal bruke det til.

Skal du ha en bil som er sikker, og som ikke setter seg fast i snøen o.l, så vil 4 -motion fungere. Det baserer seg på en elektro/hydraulisk kobling som fordeler kraft til de hjulene som trenger det. 4-motion har som regel 90/10 deling, og når framhjulene spinner tas kraften vekk fra de, og fordeles på bak-akslingen i tillegg. 4-motion er altså et permanent 4trekk-system, som (etter det jeg har erfart) fungerer.

 

Dette stemmer nok bare sånn delvis når det gjelder 4Motion på Passat 3BG. Den deler plattform med Audi A4. Mao har en Passat 3BG med 4wd quattro, men siden det ikke er en Audi heter det her 4Motion...

De gikk over til haldex i Passat 3C

Menn er barn, bare i større målestokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med Tiptronic kassa er en trendline, betyr dette at det er den kjipeste versjonen??

 

Trendline er utstyrsvarianten som er rett under highline, eneste forskjell er krom takrails, lakkerte støtlister med krom, og delskinn + noen småfinesser. Firstline er den kjipeste, etter den kommer comfortline :) håper dette hjalp :)

 

På nye passater (2006 og nyere) så er trendline dårligst utstyrt, mange som går i surr med dette :)

 

Jeg tror det beste kjøpet for deg er å velge en 1.9 tdi manuell (med eller uten 4 motion) i highline eller trendline (sportsetene er kjempe gode å sitte i, eneste forskjell på disse er at highline har delskinn med alcantara i midten av setene, og trendline har sportseter i stoff) 1.9 tdi med 100hk er også et godt kjøp, går selvfølgelig dårligere enn 130hk, men 100hk går veldig godt den og :)

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Sharan 2003 med 4Motion (haldex) Bilen har nå gått 218 000 og haldex gikk til de evige jaktmarkeder. Delene er svindyre. Jeg måtte bytte hele haldex og den koster 43 000.- ny. Men fikk etter mange ukers leiting tak i en i utlandet. Ellers så anbefaler jeg 4Motion. Og at du ikke kan leke med 4motion er tull, har hatt mange morsomme stunder på glatte veier med 4hjuls spinn :-) Og kjenner du bilen er det ikke problem å holde kontrollen. Er samme generasjon Haldex på passat og Sharan, men kjøper du så sjekk at olje og filter på Haldex er byttet. Skjall byttes hver 30 000 km. Gjør du ikke det, så kommer haldex til å ta kvelden kjapt. Men ellers så blir det aldri bil her igjen uten 4Motion, når alle står å du flyr forbi så siter gliset løst i kjeften :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så ut til å være midt i blinken!!! kommentarer?

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31849199

 

Den så veldig fin ut! :) den sorte metallicen og krom gjør susen :), hadde fine seter og 2-din spiller :) lett og oppgradere til f.eks en fancy spiller med touch skjerm og dvd f.eks :) så ut som den hadde det meste av utstyr (klima, skinn, krom ++ :)

 

Anbefaler deg og ta en titt på den, og se åssen stand den er i :)

 

Noen tips: Du vet nok noe av det, men kan nevne de vanligste problemene :)

 

- Hør etter ulyder i motoren på tomgang, og når du kjører, ta vindu ned og hør :)

 

- Ta å sving med max rattutslag og gi gass (til høyre og venstre), så hører du om det tikker i noen drivknuter, om disse er defekte (vanlig problem med revnet mansjett på ytre drivledd på passat)

 

- Sjekk om sentrallåsen virker som den skal, om alle dører åpner/lukker seg.

 

- Sjekk at el vinduene virker ordentlig foran og bak.

 

- At kupelyset slår seg på når du åpner hver enkelt dør. og at det står i kjørekomputeren (f.eks "drivers door open") når du åpner f.eks førerdøra når tenningen er på.

 

- Rust på bakluke (vanlige plasser er rundt skiltlys, og rundt VW emblemet)

 

- Rust på krom rails, vanligvis i taket der railsa er festet.

 

- Ellers så er det ingen flere ting, sjekk at alt utstyr virker som det skal :) at f.eks klimaanlegget virker (både med varme og kulde) ++

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle råd...

For å gjøre alt vanskeligere så har jeg i dag lånt bilen jeg først kikket på, en 2004 trendline 1,9 TDI 131hk, med tiptronic kassa, kun 120000km på telleren og en meget pen bil, den har ny regreim, og har full servicebok, denne kan jeg sikkert også få noe garanti på, har bare hatt den en liten tur, og denne gir nesten nybil følelse... men etter at jeg parkerte den kom jeg på et jeg ikke la merke til noe kjørecomputer!! må denne skrues på? eller kan det være at denne ikke har kjørecomputer!!

Endret av Pirate4x4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle råd...

For å gjøre alt vanskeligere så har jeg i dag lånt bilen jeg først kikket på, en 2004 trendline 1,9 TDI 131hk, med tiptronic kassa, kun 120000km på telleren og en meget pen bil, den har ny regreim, og har full servicebok, denne kan jeg sikkert også få noe garanti på, har bare hatt den en liten tur, og denne gir nesten nybil følelse... men etter at jeg parkerte den kom jeg på et jeg ikke la merke til noe kjørecomputer!! må denne skrues på? eller kan det være at denne ikke har kjørecomputer!!

 

hmm kjørekomputer er ikke standardutstyr desverre, det er ekstrautstyr selv i highline på passat 3bg. Den skal gå automatisk på når du starter bilen hvis du har det :) Har selv en trendline, men min har kjørekomputer :) har sedan 02 mod da. Du har nok ikke kjørekomputer hvis du ikke har lagt merke til det. Kjørekomputeren står mellom speedometeret og turtelleren. Du finner lett ut om du har det ved å se om det er noe display, og om du har de knappene på vindusviskerhendelen :)

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår