Gå til innhold

Førstegångsprosjekt Golf 3!

Ranger emnet


volvo kjørar

Anbefalte innlegg

Som MacGyver93 sier, så er soting ulovlig forran B-stolpe... Men om du skal sote rutene forran, anbefaler jeg deg å kjøpe lysere solfilm!

Og om du blir stoppet av purken, så er det jo bare å rive det av og sote rutene på nytt etterpå :P

En slik stripe i frontruta er jeg ikke noe fan av, men smaken er som baken heldigvis! :D

 

Var synd du ikkje fikk kjøpt neon btw! Så du får oppdatere når du har fått kjøpt :D

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 421
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som MacGyver93 sier, så er soting ulovlig forran B-stolpe... Men om du skal sote rutene forran, anbefaler jeg deg å kjøpe lysere solfilm!

Og om du blir stoppet av purken, så er det jo bare å rive det av og sote rutene på nytt etterpå :P

En slik stripe i frontruta er jeg ikke noe fan av, men smaken er som baken heldigvis! :D

 

Var synd du ikkje fikk kjøpt neon btw! Så du får oppdatere når du har fått kjøpt :D

 

så rutene ved baksete er loveleg å sote?

 

nja, veit ikkje om eg skal blande lysforskjell på rutene, trur det vil bli finere med å ha alle likt:D

 

lurer på å sote ruta i døra før eg skal til bt og godkjenne senken, men vil dei merke dette når eg har ruta nede? kjem dei til å spør om eg kan ta ruta opp for å sjå om ruta er sota? :D

 

skal oppdatere ja, skal sikkert ikkje til byn på ein stund, så eg får kansje kjøpt neon når eg har vert hos BT :D

 

takker for kommentar :D

 

den litle "dagens" kjem om ein stund :D fekk ikkje gjer så møkje

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, er nok ikke like lett og bare rulle ned vinduene, da de sjekker absolutt alt på BT og hva skal du gjøre med frontruta? kan også si at ville ikke utsatt sikten/synet bare for og få lik toning på alle rutene

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frontruta skal eg sote etter eg har vert på BT ;) takker for svar, trur eg monterer ruta, og soter dei etter at eg har vert hos BT :) ja det blir et styr med den mørke toninga, spesielt i mørket! kan rive det av å sote med litt lysere toning om det blir alt for mørkt, koster ikkje all verden med soting :D angående bakluke ruta. denne er det varmekabler i. er det vits i å begynne på denne, eller skal eg bare levere den inn til riis bilglass og la dei proff sote den?:)

Endret av volvo kjørar

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt gjordt.

 

tok varmepistol på alt plast idag, har den litle lista på framskjermen igjen.

fangerane er fullt av lys blå maling etter understellet, (bak aksllingen hang over fangerane, da eg malte det) men visest ikkje sååååå godt, håper det går av med tida, er jo ikkje plast grunning på det. var og litt uheldig med lista på fører døra så der smelta det godt for å sei det på ein måte :P

 

før

29-11.jpg

forskjell

29-12.jpg

 

29-1.jpg

 

div tull:

 

ahha???

29-13.jpg

 

mhm???

29-14.jpg¨

 

HAHA¨

29-15.jpg

 

der ja stygt med alle dei boblene, for dei så kommenterer på det, så seier eg at det skal vara sånn :P

29-16.jpg

 

få nåke eksosbandasje på det svarte IC røyret og lyftfitler røyret, istaden for å lakke det :D

29-17.jpg

 

er ikkje ferdig med tapen, eg fleire slangar i motorrommet :)

 

er bedre om ein ser litt langt ifra :P sparer jaffal peng på istaden for å kjøpa blå silikon slangar :D og det ser bedre ut enn ka de er orginalt, men eg jo møøkje finere med blå silikon slanger :D tapen var ikkje gummi lignende, så klarte ikkje å få uten bobler, kansje bedre om eg hadde varmet den opp? kan prøva igjen seinare, eg gjorde det fort og gale, klarer kansje å få uten bobler om eg er nøyen, prøver seinere :)

 

stilikt, blir bedre med blå w5w pærer :D

29-18.jpg

Endret av volvo kjørar

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så rutene ved baksete er loveleg å sote?

 

nja, veit ikkje om eg skal blande lysforskjell på rutene, trur det vil bli finere med å ha alle likt:D

 

lurer på å sote ruta i døra før eg skal til bt og godkjenne senken, men vil dei merke dette når eg har ruta nede? kjem dei til å spør om eg kan ta ruta opp for å sjå om ruta er sota? :D

 

skal oppdatere ja, skal sikkert ikkje til byn på ein stund, så eg får kansje kjøpt neon når eg har vert hos BT :D

 

takker for kommentar :D

 

den litle "dagens" kjem om ein stund :D fekk ikkje gjer så møkje

 

Ja, rutene bak er lovlig å sote :)

 

Mulig du mener det blir penere med å ha like mørk solfilm forran, men kan garantere deg at du vil irritere deg når det er mørkt ute :P

 

Sotinga av rutene forran burde du ta etter BT!

 

På EU-kontroll kan du ha rutene nede, for de kan ikke tvinge deg til å ta de opp.

Men det kan du desverre ikke hos BT!

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stemmer :) på eu-kontrollen nå så er det kun etter kontroll, der skal det kun sjekkes det som er gale, så i teorien så kan eg komme med neonlys og soting på de i framrutene å frontruta, men lite vits i når eg må ta det av igjen etterpå :) :D

 

ja eg vil heilt sikkert irritere meg på mørk soting, men bilen kjem sikkert til å stå litt iro, trur ikkje pappa liker harde demperer når eg skal lere kjøre. så kan den stå som utstilling til alle som kjører forbi :) blir vel sikkert til at eg kjører den kun om det er en regnfri dag i begynnelsen :P, føreløbig så har eg ikkje tenkt å vinter kjøre med den heller, i alle år fremover. da er det RWD og VOLVO som teller :D

 

blir den mjukere etter kos møkje eg kjører med den?, blir iallfall lavere.......

Endret av volvo kjørar

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite gjordt, la opp bremseslage fra utgangen bak (den klumsen som justerer kor møkje den skal bremse bak????), til høgre side t.o.m. slangen, men ikkje lenger.

planen var å bli ferdig med bremserøyra idag, men det koningsverktøyet mitt som sikkert er kjøpt på biltema var ELENDIGT (det billigeste)!!!!! har nå bestilt eit nytt eit (biltema det og, men eg veit at det er bedre fordi det er andre som har det) kjem sansynlegvis i helga.......

 

kom på at eg hadde handbrekk wire på den delebilen, men når eg tok dei av så var den eine sleten så eg har bestilt nye begge 2, kjem i helga det og, håper eg på. :)

30-1.jpg

 

ellers så er det lite å gjer for tida, mangler div div.

mangler:

brekk wire

servosange

bremserøyr koner

bolt til caipter

h7 pærer

sikafleks (takvinga og grillnettingen)

drivknute mansjett indre.

gummi foringane øverst på fjørbeina fremme (er sletne, må få nye)

vindusvisker motor

div ledningar og 6x9" til anlegget

 

kjem ikkje på nåke spesielt meir.

 

skal få lakka grillen og lyktespoileren på onsdag hos lakkern håper eg på :D

 

det eg kan gjere uten manglede deler er:

sote rutene bak

oljeskift og filter på motor

støvsuging av interiør

rydde på både bilen og stallen

montere dørpanel og vindusheis, trur dette passer ifra 4 dørs til 2 dørs :)

 

var eindel egentilg :P er bare å begynne imårå! trur eg tar dørpanelet om det ikkje er for stygt ver ute imårå til å skru av på delebilen. men det vil vise seg :D :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fekk gjordt litt idag.:happyhappy:

 

rydda LITT i verkstaden.:happyhappy:

 

tok av vindusheisen av på delebilen, imens eg tok denne av så starta eg bilen, så den stod å sveiv. trudde eg tok bilde av heisen, men det gjorde eg ikkje:P kan ta et imårå!:happyhappy:

 

når eg hadde fått av vindusheisen så tok eg oljeskift med filter på motor. da var motorn god å varm, hadde sikkert stått i 1 time!:happyhappy:

 

filteret neri der, ånai, olje på traversen :O mååååå vaskast i mårå:) hehe:happyhappy::

31-12.jpg

 

200 liters dunk med olje for turbomotor, castrol (mobil kamera):happyhappy::

31-14.jpg

 

starta bilen og stopte den for å følla filteret, føllte litt til på, så nå er det fult:happyhappy: :D

31-11.jpg

 

hjelper eindel på utseende med konfilter, syns eg:happyhappy: :)

31-13.jpg

 

imårå så skal eg til lakkern å lakke grillen og lyktespoilern:happyhappy: :)

blir sikkert ikkje noko gjord imårå, men om det blir nåke gjord så er det sikkert små putt alike vell.:happyhappy:

vindusheisen monterer eg når bilen er av bukken, for nå får eg ikkje døra heilt opp ( kjem borti søyla):happyhappy:

 

stiligt ratt eg har kjøpt synest eg, vil BT seie noko på det ? :) lyst å montere det snart, har møøkje så sei på interiøret spør du meg:happyhappy: :D

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra detta!

 

Angående rattet så tror jeg ikke BT vil si noe, med mindre du har airbag i orginalrattet :P

Men mange er vanskelige, så bare håp på at du møter på greie folk :D

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bra ja :D

ja, trur kansje ikkje haugesund er dei verste, eller tar eg feil nå? er ikkje airbag nei.

 

hehe, eg skal prøve å ha rutene nede. og viss dei ikkje spør meg om å ta dei opp, så kjeme eg til å trege så !"#¤%& på at eg ikkje sotet dei :) men det ser me ann :) takker for kommentar :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et lite off topic spørsmål.

korleis får eg slik tekst under det eg har skreve, der som k3nn3th0lsn har skreve : "'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)"

ser andre og har skrevet ting der :)

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et lite off topic spørsmål.

korleis får eg slik tekst under det eg har skreve, der som k3nn3th0lsn har skreve : "'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)"

ser andre og har skrevet ting der :)

 

Gå på innstillinger/kontrollpanel helt øverst på siden, og velg deretter rediger signatur :)

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår