Tim0n Skrevet November 13, 2011 Rapporter Share Skrevet November 13, 2011 Har aldri sandblåst noe før, prøvde litt i dag, men er det meningen at det skal ta veldig lang tid? Eller gjør jeg noe feil? Tar ca. fem-ti sekunder å blåse reint et område på størrelse med en femtiøring. Har Biltema sin punktsandblåser, og sanden er GL60 (olivinsand, kornstørrelse 0,34 mm). Har hatt pakningsstoff både mellom sandbeholderen og blåsepistolen, og mellom munnstykket og blåsepistolen. Prøvde med forskjellige trykk, tre-seks bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrissJF Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Har prøvd biltema sin punktsandblåser jeg også og den bruker litt tid ja :/ Siter VW Passat 2.0 TDI Variant 06Volvo v40 1.8 01 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Den er volsomt treg, jeg var oppe i 9,5 bar før det var effektivt. Men det er langt over det anbefalte hvis ikke jeg husker feil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tim0n Skrevet November 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Det står max trykk 8 bar. Så er over ja, men kanskje ikke langt over :) Noen som vet om Biltema sin sandblåsepistol er mer effektiv? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Sandblasepistol/ Og funker den med en liten 3hk kompressor? Krever bare 40l luft mer enn punktsandblåseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 Du må nesten se hva kompressoren din leverer per minutt, for ved effektiv sandblåsing går det noen liter luft i minuttet. Men hvis du bare skal ta små områder er ikke det så veldig kritisk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østborg Skrevet November 15, 2011 Rapporter Share Skrevet November 15, 2011 (endret) Hei Biltema, mmm.. Hvis det er en bil, eller caros deler som skal sandblåses vile jeg ikke ha brukt Biltema. Kompressor på 3hk. Det blir en liten kopressor for sandblåsing. Til sandblåsing ville jeg annbefale ca. en kompressor med en tank på 500 l, og med et arbeidstrykk på 10 bar, og som levere ca. opp mot 500 L/min. og en akkumulator for bedre kapasitet. Men detter er dyre greier. Så jeg tro det vile bli biligere å få delene sandblåst hos et verksted. Håper det var noe hjelp i dette! Endret November 17, 2011 av Østborg Siter Sjelva faan, enn hen rætskrivinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg