Gå til innhold

Starteren slår ikke inn etter startboost.

Ranger emnet


Anders Sandbakken

Anbefalte innlegg

Hei. Har en GMC Vendura, som er helt lik en Chevrolet Starcraft.

 

Batteriene var utladdet av mye start og stopp, og jeg satte på en lader. Bilen har 2x60AH med 400ACC batteri, som er parallellkoblet. Lot laderen stå i va 30 minutter, før jeg prøvde startboost med laderen. Den gikk rundt to ganger litt treigt, og jeg slapp opp. Ventet en stund til før jeg prøvde boosten, da gikk den ikke rundt i det heletatt. Etter dette sa det bare ett klikk når jeg vred om. Skaffet to nye batterier og koblet de opp i bilen, sammen med ett annet. Så nå har bilen 3 batterier som er parallellkoblet, de skulle være ladet, men nå var den helt stille uten klikket.

 

Jeg mener at batteriene var nesten utladdet da jeg satte på laderen, og at selv med startboost ble de helt utladdet?

 

Satte batteriene på lading istad, og får se om de blir laddet helt opp de neste døgnene.

 

Noen som har noen formeninger om hva som kan være galt? Byttet starteren til en jeg skaffet på huggeriet, som er knapt brukt av meg (5-6 mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kontakt mellom starter og batteri? Du kan måle om det kommer fram 12 volt på starteren når du prøver å kjinne. Kan ikke akkurat stole så mye på sånne deler kjøpt på høggern

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er muligt å overhale startmotoren, selv eller levere inn.Finn et elektroverksted etc og spør der.

 

Startmotorer finner du sikkert hos http://www.summitracing.com eller et firma i Norge.Som f,eks http://www.ankeras.no http://www.sstolen.no etc.Linker finner du sikkert i Amcar-bladet.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren er montert på høyre side (passasjerside) av motor, rett under eksosmanifolden mot girkassen.

Hvis ikke startmotoren er helt ok så kan den være veldig treg med å dra rundt motoren....

 

OG ja, desken den startet tregt. Hørete den går rundt og rundt, begynner sakte, og økte gradvis, tilslutt etter 10 sekunder med vriding og gassing kom den omsider. Må forsøke og kontakte noen av firmaene.

 

Skal også sjekke ledningene til starter pluss voltmeter, problemet er at jeg ikke har bilen i gården, så må ha godt tid når jeg først drar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår