Gå til innhold

Anders Sandbakken

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Anders Sandbakken's Achievements

  1. Hei. Har lite peiling på Xenon og slikt. Skal hente en bil i neste uke, med vanlige lys (gul-aktig). Ønsker noe hvitere/blåere lys. Må jeg montere Xenon kit, eller kan jeg bytte pærer? Er det ikke H7 på en Bmw E46? Og den har jo fire separate "lysholdere", eller ringer som jeg liker å kalle det, er en på hver side til nærlys, og en til fjern? Eller er fjern og nær i samme, og park på den andre?
  2. Hei. Skal kjøpe meg bil om ikke så lenge. De fleste biler har greie sommerfelger, og jævlige vinterfelger. Om jeg da kjøper nye felger og dekk til sommer, og skal bruke de "gamle" sommerdekkene som vinter. Tar de mye for å bytte sommerfelgen til vinterdekkene? (Man må av med dekk på begge sett, og dermed legge på)
  3. Oljemåleren sto på normal. Turboinnsubet hadde vist fått en kakk. Så ja, det er en 1.6 turbomotor som har ca gått 150-200k. ingen lekasjer, og vann på bilen? Motoren gikk opp i turtall, som om den gikk i 2 sekunder før den ble stille igjen.
  4. Hei. Kjørte en 96mod Opel og krasjet i baken på en annen bil. Fangeren ble skadet, bjelken og viften går ikke rundt. Kjøre den litt til og hørte med en mekaniker; "siden viften ikke går rundt, bør den ikke gå på tomgang, men siden det er -10 ute er det ikke noe problem å kjøre forsiktig med den, og følg med oljelampa" Kjøre en 10 minutters tid, og hadde blikket på oljelampa hele tiden, den steg bare 1/4 og virket som om den fikk nok kjøling. Satte fra meg bilen, uten noen problemer, i 2 timer. Da jeg skulle starte den ville den ikke starte. Gløder jeg den og vrir om, går startmotoren rundt og slik. Nok med strøm og 30l diesel på tanken. Om jeg vred om nøkkelen fort, startet den litt, gikk opp i turtall og stoppen. Bilen ble tauet til verksted og blir sett på litt når de har tid, og de mener den er varmeskjært. STEMMER DETTE? Oljelampa var lav, og kjørte helt fram.
  5. Må da først finne en måte å frakte den 2 mil med, altså en stor bil som kan trekke en bil på 2.5 ton :-P
  6. Fikk en mekaniker til å fikse det, han byttet hele røret med ett kobberrør?
  7. Er en GMC Vandura fra 1990, så er vanskelig å skaffe slike deler :-/ Er sølvfarget, så sikkert stål som du sier. Ingen måte å lappe dette på? Tec7, gummigreie og mange klemmer? Ett eller annet?
  8. Hei. Stålrøret som er rett under bremsevæskebeholderen sprakk igår, og rant tom for væske. Sprekken er på ca 1-1.5 cm, og hvordan tetter jeg denne? Her er det vell ett høyt trykk i, siden da jeg trykket på bremsen, ble det som hull i en vannslange, dvs spruten står. Røret er ca 0.5-0.7 cm tykt i millimeter. Sikkert av aluminium, da denne sprakk. Men kan godt være stål, har dog ikke peiling.
  9. Kan det være en sikring? Hvordan ser man best om disse er gåen? Må man ta de ut, eller kan man kanskje bruke ett volt meter på begge sidene av sikringen?? Hørtes ufattelig domt ut det jeg spør om nå ;-p
  10. Noen som gidder å hjelpe? En GMC Vandura 1990 - Diesel 6.2 V8
  11. OG ja, desken den startet tregt. Hørete den går rundt og rundt, begynner sakte, og økte gradvis, tilslutt etter 10 sekunder med vriding og gassing kom den omsider. Må forsøke og kontakte noen av firmaene. Skal også sjekke ledningene til starter pluss voltmeter, problemet er at jeg ikke har bilen i gården, så må ha godt tid når jeg først drar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår