Gå til innhold

Passat stasjonsvogn, 2007 - Litt diverse spørsmål

Ranger emnet


Toskie

Anbefalte innlegg

<noob>

 

Hei!

 

Har for ikke så alt for lenge siden kjøpt meg en 2007-modell Passat stasjonsvogn(Highline, ifølge kjøpekontrakten..Ikke at jeg ser hva som er så jævlig highline med den, men), og jeg er relativt ny på dette med å ha bil det faktisk er verdt å bruke litt penger på.

 

Det jeg har tenkt til er å:

- Få montert grøftelys.

- Få sota rutene.

- Kjøpe nye felger til sommeren..(Og dekk, I guess :P)

 

Så, jeg lurer på om noen vet sånn ca. hva det koster å få montert grøftelys. Regner med at det er bare å drite i å få det gjort på Møller med mindre jeg plutselig skulle vinne noen millioner..

Og evt. hva jeg må regne med å betale for soting?(Så mye som er lovlig foran og bak)

 

Lurer også på et par andre ting:

Er det noen som gjenkjenner disse felgene:

http://www.zercustoms.com/news/images/Volkswagen/Volkswagen-Passat-R36-Styling-Study-3.jpg ?

Fikk mer enn litt lyst på. Haha.

 

Også lurer jeg på om noen veit om R-line-grillen passer rett på? Den ser så mye fetere ut.

 

Har forsåvidt et siste spørsmål, som jeg regner med er noe jeg bare kan drite i, men er det noen som veit hva det koster å få installert det ikke-kjipe navigasjonssystemet osv.. Med det større displayet og bluetooth-tilkobling og hele pakka? Gjerne også bedre høyttalere?

 

</noob>

 

296081_10150323573831531_639231530_8593765_225698091_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dessverre ikke til innholdet i Highline pakken fra 2007, men nå i 2012 inneholder den bl.a. comfortline seter med skinn/alcantara, krom takrails, diverse krom i grill og rundt om på bilen, tåkelys, 17" felger m.m. Highline utstyret er ganske omfattende for modellåret 2012. Litt rart at bilen din har svarte rails og mangler tåkelys.

Spør Møller om skiltnummeret ditt er en highline.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk her hvis du vil se forskjellene på de forskjellige utstyrsnivåene på passat :)

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/285073-de-forskjellige-utstyrsvariantene-i-passat-3c.html#post2863911

 

Ut ifra bildene så ser det ut som din er highline :) men highline skal ha kromma rails, dine ser sorte ut, men kan vel være sola som skinner inn slik at de ser sorte ut? :)

 

EDIT:

 

Her er en guide for montering av tåkelys i en passat 3c :) Står på engelsk da men.

 

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2909309

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Railsa er kromma, er bare lyset som reflekterer fargen på bilen, tenker jeg. :P

 

Sweet, skal sjekke den ut. Engelsk er ikke noe problem!

Er dog noe skeptisk på å gjøre sånt selv, selv om jeg vet at det ikke er så vanskelig i teorien.. Vil bare ikke drite meg ut :P

 

- Leste et sted at man må aktivere dem med diagnoseverktøy(mangel på bedre ord?) etterpå.. Is that right?

Endret av mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei.

 

Min Passat 2006 highline STV var også litt ribba for de utstyret du beskriver, men det finnes løsninger for det meste.

 

Grøftelys:

 

Fikk dette ettermontert. En kar i Hønefoss driver firmaet MDnav. Gjør et søk på dette på Finn, han har en rekke annonser der. Han har montert grøftelys, samt ettermontert NAV / mulitimediaspiller (Den originale RNS-510) hos meg. Du kan også få denne med BT for sync med mobil. Han monterer også, noe som er lurt, da dette må kodes inn i bilens hjerne. Slik at du f.eks får melding i førerdisplay om en pære går etc.

 

Soting av vinduer er der flere firmaer som gjør, men jeg brukte et i Tønsberg (Keppler Bilpleie) Sykt bra resultat. Men som sagt, en rekke bilpleiesteder gjør dette. Et googlesøk der du bor kan nok hjelpe.

 

Jeg syns mine 16" med 205.55.16 rister mer enn nok jeg, så vet ikke hvordan det er å øke dimensjon, med tanke på komfor, men ser en rekke Passater kjører både med større dimensjon, både originale og uoriginale felger. Men fetere dekk ser jo kulere ut da, jeg er enig i det. Men syns det må være originalt da;)

 

Når det gjelder grill, så vet jeg desverre ikke. Men at den ser fetere ut, det er det liten tvil på. Kom gjerne med svar på denne tråden om du finner noe ut om dette:)

 

Lykke til med pimpet Folkevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
<noob>

 

Hei!

 

Har for ikke så alt for lenge siden kjøpt meg en 2007-modell Passat stasjonsvogn(Highline, ifølge kjøpekontrakten..Ikke at jeg ser hva som er så jævlig highline med den, men), og jeg er relativt ny på dette med å ha bil det faktisk er verdt å bruke litt penger på.

 

Det jeg har tenkt til er å:

- Få montert grøftelys.

- Få sota rutene.

- Kjøpe nye felger til sommeren..(Og dekk, I guess :P)

 

Så, jeg lurer på om noen vet sånn ca. hva det koster å få montert grøftelys. Regner med at det er bare å drite i å få det gjort på Møller med mindre jeg plutselig skulle vinne noen millioner..

Og evt. hva jeg må regne med å betale for soting?(Så mye som er lovlig foran og bak)

 

Lurer også på et par andre ting:

Er det noen som gjenkjenner disse felgene:

http://www.zercustoms.com/news/images/Volkswagen/Volkswagen-Passat-R36-Styling-Study-3.jpg ?

Fikk mer enn litt lyst på. Haha.

 

Også lurer jeg på om noen veit om R-line-grillen passer rett på? Den ser så mye fetere ut.

 

Har forsåvidt et siste spørsmål, som jeg regner med er noe jeg bare kan drite i, men er det noen som veit hva det koster å få installert det ikke-kjipe navigasjonssystemet osv.. Med det større displayet og bluetooth-tilkobling og hele pakka? Gjerne også bedre høyttalere?

 

</noob>

 

Jeg spurte om pris på soting hos carshine (som er en kjede tror jeg) på min '04 mondeo. Ca 1000kr per rute var svaret jeg fikk, men prisen pr.rute ble noe lavere hvis man tok flere enn 3 ruter, og det blir jo gjerne 5 ruter eller mer hvis man skal sote frem til b-stolpen. Siderutene foran (og frontruta selvfølgelig) er alldeles ulovlig å gjøre noe som helst med. Det eneste som tillates på sidevinduene foran er originaltonede ruter med innpreget "TINTED" og antall prosent nederst på glasset. Og det er hverken billig eller lett og få tak i visstnok.

 

Mange soter disse rutene allikevel, gjerne med en lysere film. Og det går bra det, helt til rette personen stopper deg.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Jeg har 18" felger med 225 eller 235 dekk, husker ikke i farta. Eneste virkelige forandringen er at man merker i høyere grad at man virkelig kjører bil og at det rister litt mere, digg synes nå jeg :D

Toning av ruter har jeg sett litt på men har konkludert med det at det er ikke verdt 4-5K

 

R grillen tror jeg vil passe uten problem, er samme dimensjoner.

 

Fint om noen vet hvordan man monterer grøftelysene, eller kjenner noen som gjør dette skikkelig i Trondheim til en ok pris.

Møller sine priser er bare humbug. Har avslørt de på prissettinga si ved at de skulle ha betalt for 2 timer på en jobb som tok 25 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei.

 

Jeg har felgene du er på utkikk etter til salgs på finn.no

Legger ved linken så kan du se på de :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33466072

 

Er det virkelig noen som har betalt 35.000,- for 18" R-line felger med Zeta dekk slik du skriver i annonsen?

Har du fått noen bud? Er kanskje interessert dersom disse passer på 2012 modell Passat.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår