Gå til innhold

lervik90s Golf G60 - 100års prosjekt

Ranger emnet


lervik90

Anbefalte innlegg

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Avhengig av hvor lite reimhjulet er så må en kansje flytte over strammeren eller bruke kortere reim.

 

Det ligger et Bahnbrenner G60 steg-4 til salgs på VACN.no

VW deler selges: Gromdeler fra BAHNBRENNER til Golf/Jetta MK2 samt G60 trim, ALT ER NYTT!!

 

Angående girkasse. Orginal G60 kasse er ganske så lang i beina, ca 2300rpm i 100km/t

6-trinns kit finnes til 02A men det koster mye....

 

Du kan eventuelt sette inn girkasse fra Passat TD da denne er enda mer langbeint.

Bytte slutt utvekslingen til den fra VR6 er et annet triks.

VR6 kasse kan monteres på vis en flytter over clutch huset.

 

6 trinnskasse fra nyere VAG krever cøstøm deler for å kunne monteres. (girkasse fester og muligens drivakslinger.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle G60 hadde sluttutveksling henta fra en passat TD kasse, funka bra det med under 2000 rpm i 100 km/t

er ikke så stor forsjell å gå over til vr6 kasse...

Bahnbrenner kitet er bra, men ville starta med seriøs porting før dette kommer på, da snuser men fort på 250 hk i motor..

 

det andbefalte er å bruke kortere reim med mindre strammehjul, hadde en tabell for slikt, men for å teste brukes en spesialadapter jeg har her, funka for meg 3-4k km...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overstige 220 EKTE hk på G60 krever porting av topp og lader. Og max max innenfor et vettugt budsjett er 240hk.

Men da må G-laderen overhales hver 10meter...

 

Men bilen vil uansett gå veldig godt med mindre ladehjul og korrekt chip.

 

TD kassene er fine i kombinasjon med G60, 16v liker litt mer turtall så da er VR6 utveksling veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overstige 220 EKTE hk på G60 krever porting av topp og lader. Og max max innenfor et vettugt budsjett er 240hk.

Men da må G-laderen overhales hver 10meter...

 

Men bilen vil uansett gå veldig godt med mindre ladehjul og korrekt chip.

 

TD kassene er fine i kombinasjon med G60, 16v liker litt mer turtall så da er VR6 utveksling veldig fin.

 

Det med G-lader overhaling er veldig oppskrytt, en orginal lader kan fort gå 80-100k km, (da pusher du den med risiko for at den ryker helt)

Men med lite ladehjul vil den fremdeles gå 30-40k km om den ikke herjes med, åpna min gamle etter 35k km med 68mm ladehjul, da var den fremdeles i helt ok stand men måtte overhales... (stripsene som var slitt) dette var med <190 whp.

Må prøve G60 med TD kasse engang, har prøvd TD med G60 kasse, det var helt på trynet...

 

Men Lervik: endag du har tid, så får du komme bort så kan vi skikke litt på glader og hjerne? å finne ut hvem som overhale akkurat nå er lite vits i om det viser seg at Glader er helt fin...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

skjønner det.. Jeg har egentlig ikke gjort noe særlig med bilen etter eu-godkjenning. Har ikke hatt så mye tid til overs. Jeg vurderer å kjøre bilen slik den er nå og heller finne en mye finere og ikke fult så rustet golf 2 som jeg kan switche motorer på. Det hadde vært det optimale. Ser bare at denne G60 er på vei til å ruste vekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår