Gå til innhold

lervik90s Golf G60 - 100års prosjekt

Ranger emnet


lervik90

Anbefalte innlegg

Fikk endelig tak i en G60 som er rimelig original. Bilen er i god teknisk stand, men ser ikke ut utvendig. En del rust rundt bensinlokk, bak, rundt frontruta og på dørene.

Da får vi se hva som skjer med bilen etterhvert. Den skal ihvertfall bli fin en dag, men når? det får tiden vise. Etterhvert når jeg har funnet ut litt mer om hva som må gjøres med den tenkte jeg å skrive en liste.

Jeg kunne tenkt meg å fikset det rundt bensinlokket fortest mulig. Noen som vet hvordan det kan gjøres slik at det blir bra?

 

Liste over ting å gjøre:

 

- Fikse rust bensinlokk

- Fikse bensinmåler

- Ta rust på karosseri

- Skifte framskjerm

- Skifte baklykter

- Fikse stereoanlegg (virker som det ikke får strøm, noen forslag til årsak?)

- Muligens få tak i skinninteriør, eller fikse førersetet for slitasjeskaden

- Lakkere den med tiden

- Skifte håndtak på førerside

- Fikse grøftelys

- Skifte pakning i takluke

Ting jeg kom på i farten.

Bilen ser ihvertfall slik ut: g601.jpg

By lervik90 at 2011-11-04

g602.jpg

By lervik90 at 2011-11-04

g603.jpg

By lervik90 at 2011-11-04

g604.jpg

By lervik90 at 2011-11-04

g605.jpg

By lervik90 at 2011-11-04

 

Og! Hvis det er noen som har et lokale, garasje eller noe i den duren som kan leies ut for en grei penge, så er jeg interessert. Vil ha tak over hue mens jeg jobber på den. Stavanger/sandnes-området. SMS på 92683532

Endret av lervik90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne bilen er digg! Er konge å kjøre den og bedre blir den sikkert etter en liten overhaling.

 

Jeg har tenkt på det samme macgyver, men jeg har ikke sveiseapparat.. har planlagt å kjøpe det, men har ikke blitt.

 

Bilen skal bli så god som ny med tiden :) må bare få tid, har så mange jern i ilden akkurat nå.

 

Her er litt bilder av småtingene jeg gjorde i dag:

 

dsc1529u.jpg

By lervik90 at 2011-11-05

dsc1530n.jpg

By lervik90 at 2011-11-05

dsc1535c.jpg

By lervik90 at 2011-11-05

dsc1543.jpg

By lervik90 at 2011-11-05

dsc1542n.jpg

By lervik90 at 2011-11-05

Et lite bilde av den kule motoren :)

 

Og er det noen som vet hvor den svarte slangen bakerst på bilde skal være? Den som er nærmest torpedoveggen.

dsc1541s.jpg

By lervik90 at 2011-11-05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hva nå enn det betyr :)

 

Jeg begynte å ta av litt plastikk på bilen i dag. Stressa noe grusomt med å få av breddingen pga. skruene var så rusta. Prøvde å stappe et skrujern i de og skru, men de satt bpm fast og skrujernet bare glapp.. Må sikkert bore de ut :)

 

Så det var et lite rusthull i den ene kanalen.. Hva bør gjøres med dette? skifte ut hele eller kutte ut rustet og sveise inn nytt metall? Hullet var ikke større en 1cm i diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår