Gå til innhold

lervik90s Golf G60 - 100års prosjekt

Ranger emnet


lervik90

Anbefalte innlegg

Forresten? Er det ikke samme del som står på en 1.8 l motor i en vanlig golf 2? Hvis det er det tar jeg bare fra den andre golfen min som snart blir delebil :)

Det er i den bøyelige overgangen det lekker.. Tviler på det er så lett å sveise der? Koster det å bli medlem på vacn forumet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke samme i 90 hester nei, er bare enkel i den, g60 har dobbel.

Får kjøpt fleksirør på biltema som kan sveises på, men jeg klarer ikke sveise eksos tett, mulig du får det til.

Koster 400,- i året på vacn forumet, men det tjener du igen på kjøp og salg av deler (mye bedre både tilbud og etterspørsel der)

I tilleg får du mye bedre tenknisk hjelp der enn på dette forumet.

 

Må få meg tid til å komme ut å se på dette prosjektet ditt endag, har aldri tid:(

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fant ut det :) Så den selges på volkswarenhaus.de for ca 900kr, men problemet er at den blir så mye dyrere når tollgribbene skal ha sin del :/

Du ville ikke slengt ut en annonse for meg? :angel:

 

Ja, må komme å kikke en dag :) Begynner å haste med å bli ferdig med bilen i og med at jeg starter som tømmerlærling 13. august..

Men bare send en melding om du har tid, så kan vi sikkert fikse noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte den eksosdelen jeg trengte på volkswarenhaus.de :) Jeg var litt rundt og sjekket i Stavanger om noen hadde den, men det så dårlig ut. Fant den et sted og der kunne de skaffe den til minstepris, 2500. Møller skulle forresten ha 4500 :P Sparte litt på å kjøpe den fra tyskland til 900kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ikke tom for wd40 nei, gud forby..

De var bare så ekstremt rusta fast, å de boltene er ikke de letteste å komme til, så når en ble runda, så kom jeg ikke til med noe større verktøy, endte med en kompis måtte komme med pinnesveisen å sveise en ny mutter utenpå mutteren...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk ikke tom for wd40 nei, gud forby..

De var bare så ekstremt rusta fast, å de boltene er ikke de letteste å komme til, så når en ble runda, så kom jeg ikke til med noe større verktøy, endte med en kompis måtte komme med pinnesveisen å sveise en ny mutter utenpå mutteren...

 

De muttrene er helt elendige å komme til ja.. Måtte prøve på litt forskjellig før eg fant ut hva jeg skulle bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på din så er nok boltene lettere å komme til enn på min, menmen.

Kom du til nedenfra?

Jeg vil forresten gjerne ha den gamle downpipen din? i tilfelle jeg bestemmer meg for å bygge FWD..

 

Kom til nedenfra ja.

Vær så god å forsyn deg :) Du skal få den etter at jeg har satt på den nye som kommer i posten om ikke altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hadde bilen EU-kontroll for noen dager siden. Fikk syv 2'er feil.

 

- Ulyd i servo

- Slakk i foringer på bærearm (Fikset)

- For lang vandring på parkbrems

- Farlig rust i gulvet foran

- Nærlys feil innstilling

- Rust på bremseslange begge foran og midtre

- Lastavhengig ventil sitter fast

 

Da blir dette neste etappe - få fikset feilene.

 

Noen som vet om det bare er en bagatell det med parkbremsen? Jeg så nedi med håndbrekket, om det gikk an å stille wirene strammere, men den var skrudd helt inn. Må jeg skifte hele wiren da?

 

Og er det mye arbeid å skifte bremseslangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ulyd i servo -Hva? pisspreik, servoen kan vel lage hva lyder den vil, men fjern reima så lager den ingen lyd!

- Slakk i foringer på bærearm (Fikset)

- For lang vandring på parkbrems - Min gamle g60 dro jeg i vairene, dro de helt rundt og festa med noen klemmer.

- Farlig rust i gulvet foran - Finne sveiseapparatet, er det mye?

- Nærlys feil innstilling bare å stille det, om de ikke er rusta fast, da er det 189,- for nye frontlykter:)

- Rust på bremseslange begge foran og midtre - er ikke vanskelig å skifte, tar tid og de gamle er gjerne rustet fast, tolmodighet og WD40 er det du trenger!

- Lastavhengig ventil sitter fast - WD40! denne må du låse helt inne før du lufter bremsene bak...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår