Gå til innhold

kenneths Audi a4 1,8t B6

Ranger emnet


opel gt69

Anbefalte innlegg

aha =) fin løsning vertfall =) ja skjønner, for og unngå dugging så må du kjøpe noen lunde lite brukte lykter viss pakningene på dekslene bakpå lyktene er dårlige begynner det og dugge med en gang det er fukt i luften.kjøp ivertfall ikke angeleyes eller no sånt!! fysj!

Greie kit på e-bay egentlig, eneste er vist en ballast tar kveld så tar det en uke og få ny. Eg synest at det var stor forskjell uten kat, fikk 0,1 mer i trykk og mye raskere spool up på turboen, vell verd pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin B6 du har :) Tenker at det blir full s4 optik hos meg med endel senk,cupra r leppe,å nye 19" felger.Å ny fmic å k04turbo,ttdyser +map å endel små div.Driver å gjør ting jeg ikke kan neri motorrommet nå :P som å rengjøre, tar vekk den sekundære luftpumpen+ bygge om oljeåndinga som er noe klatt orginalt.Å skal snart glassblåse innsuget å toppdekselet,siden jeg må skifte toppdekselpakningen.Ser du mangler batteri dekselet ?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk =) høres bra ut, s4 optik ser knalbra ut på disse bilene =) synd eg ikke kan ha alt for lav front, har en helvetes veg opp til der eg bur :( har lurt litt på det og fjerne sekundærluftpumpen men eg får bare opp feilmelding av lambda og siden det får feilmelding så går motoren ikke optimalt siden lambdaen styrer luft/bensin forhold, noen som har peiling på hvordan en kan fjerne den uten feil? tror det kan bli grisetøft viss du glassblåser innsuget og toppdekselet kunne godt ha tenkt og gjøre det selv :P eg hadde k04 oppsett og alt liggende men eg kom aldri til og montere det, fordi eg synst egentli at k03 turbo med riktig ladetrykk, chip fra ts racing, optiflow, 3" downpipe, n75h ventil, splitt-r resirk fungerte helt topp, lite vits med mer power i min siden er har fwd :( blir bare spinning, på tørr asvalt begynner antispinnen og hyle på 3 gir :P ja eg skulle hatt batteri dekselet!! ødlegger litt resten av motorrommet når det ikke er komplett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien bak sekundærluftpumpe er å tilføre luft inn etter forbrenningskammeret under kaldstart, nettopp for å redusere karbonmonoksid og uforbrente hydrokarboner (som kan føre til for høye avgassverdier selv etter at motor er blitt varm. Selve prosessen bidrar også til at katalysatoren varmes opp raskere og igjen reduserer avgassene. Så tingen er jo hvordan få vekk feilmeldingen?? for eg har ikke katalysator og siden eg har chippet bilen omprogramerer de hjernen slik at lambda såndene godtar høyere utslippsverdier og eg lurer på om egentlig dette er nok til og ikke få opp feilmelding ? kjappt og fjerne pumpen og kompiventilen så det kan eg lage en guide på når eg får tid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til jeg skal bytte turbo er for at den er sliten å moden for utskifting da det er slakk i lageret + den røyker ekstra + olje i intercooler rør.Har selv kjørt en skoda octavia rs endel, den har K03S med chip den skal vell ha rundt 230 (lader, 1,3), å går utrolig bra.Har lest endel om k04 som gir bra flow, i forhold visst eg skulle kjørt gt28rs med elminator grenrør. Har funne et kit i usa til ca.9k.med k04 hybrid,grenrør,3"maf,større innsugslange å ny resirk.med frakt. har pr.idag motor-rom messigt.ts chip,fmic,biltema åpen dump (ja vet det ikke er bra) åpent luftfilter,n75H ventil,blå innsugslange,catch tank på olje ånding, Rs4 motorfester.Eller org.Har rett over 1km med grusvei som ikke er helt bra hjem til meg så, jeg tar mine sjangser :P med felg å senk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger dennne DIY'en her: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/235106-DIY-B6-1.8t-Vacuum-line-and-Check-Valve-removal-simplification?highlight=vacuum%20removal

 

Er riktig som du seier Kenneth, med at den skal bare varme opp kat. når den er kald,osv.

Her er det jo diskutert om feilmeldinger,Men jeg har fjernet endel vacuum slanger i tillegg til den secundære pumpen å olje åndinga.Men jeg kommer til å ha n112 å n249 ventile påkoblet,for å unngå mest mulig feilkoder.fikk akkoratt blokkerings plata til EGR ventilen der følgte det en lapp som sa at jeg måtte sette på en resistor på ledingen til pumpen, å reflasha ecu'en (snakker med de så skal oppdatera hjernen, når jeg skal ha k04 map) så skulle det meste ordne seg.Men inne på audizine mener folk at ikke er vits i å gjør dette med mindre du sga ha datasprut å mye hester.Men vet ikke om det helt er vært alt bryet men har nå begynnt:Pfår vell lage en tråd om a4'en å alt dette styre :)

Endret av jompe888
skivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha ja da er k04 en grei løsning =) aha =) ja rsen er vell egentli en a4 bare et annet merke på pansere :P eg har vert inne på tanken med og skifte til k04S når denne turboen som eg har i skal skiftes ut, hadde vert artig og sett kor mye forskjell det ble =) ja eg ville heller godt for k04 i stede for gt28rs, k04 er jo bare større kompressorhus og ikke eksos hus så er jo ingen problem med montering, slipper og lage mer plass til den og ny downpipe. hvordan er det og kjøre med fmic da? noe stor merkbar forskjell? hvordan er det og montere og få plassert den bakom framfanger? har lurt på og montert det, men har liksom aldri kommet så langt, og nå for tiden er det jo grise kalt her uansett så ser ikke poenget før eventuelt til sommeren. hehe ja hadde eg hatt bare grusvei så hadde det vert greit for meg, men her ser det ut som er utskutt minefelt :P eg kjører en opel gt 1969 mod med felger som er spesialaget til den fra england (pga den er så breddet) og sitter med hjertet i halsen hver gang eg kjører ned her :P i tillegg har vi to corvetter som vi kjører på denne veien og det har forsvunnet litt understell opp igjennom tidene! takk gud for kommunale veier! heia Norge

Endret av opel gt69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lest igjennom denne guiden for sekundærluftpumpen og herregud så mye det er og fjerne og fikse for og få dette til. å gjøre alt dette bare for og fjerne den ser eg egentli ikke poenget med utenom at du skal kjøre stor turbo (og dermed trenger plass) eller du skal kjøre datasprut. fjerner eg alt dette kommer jo ikke eg til og merke noe forskjell, Men hadde vert konge om du laget en tråd på bilen din og la ut hvordan du gjør dette og om du klarer og gjøre det uten at du får feilmelding :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skiftet på 180, men det var bare for at eg fikk noe rusk i insuget og knakk av litt av bladene i kompressorhuset så den begynte og plystre og det var bare dødsirriterende :P men ladet akkurat som den skulle så eg hadde ikke giddet og byttet turbo viss den fungerer som den skal før den begynte og bli sliten, som foreksempel viss det ryker mye av bilen. Er sjeldent at du får total havari av disse turboene sånn helt plutselig viss du har hatt regelmessig oljeskift og service =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår