Gå til innhold

VR6 Går dårlig. Trenger hjelp!

Ranger emnet


Steffmaister

Anbefalte innlegg

Hei å hopp!! Har en 93 passat vr6 som ikke er frisk.. Går dårlig når den er varm men går som ei kule når den er kald! Men napper jeg av batteripolen i noen sek går den som ei kule ei stund før den begynner å kødde igjen. Har byttet luftfilter,plugger/pluggledninger, rotor,fordelerlokk, blå tempsensor å rele til motorstyring. Takker så mye hvis det er noen her som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du dioden til å blinke i det hele tatt. at du koplet riktig og initierte sekvensen?

Om bilen din går dårlig og blir 'frisk' etter å ha tatt av batteripolen så er det mye som tyder på at noe er galt på elektronikksiden og ECU ser dette. Du skal da få ut en feilmelding, men ta diagnose ut å stoppe motoren først.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Har du sjekket hvilken verdi det er på temp-giver til ECU ved varm og kald motor? Om LMM og MAP er ok?

Du sier at bilen går bra når batteriet koples ifra hvilket betyr at ECU oppfanger at noe er galt. Feilen sletter du når batteripolen tas av!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

timingen til register kjedet har hoppet noen hakker eller om den har slakket seg, men har du kjekket fordeler lokket og rotoren?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Hei å hopp!! Har en 93 passat vr6 som ikke er frisk.. Går dårlig når den er varm men går som ei kule når den er kald! Men napper jeg av batteripolen i noen sek går den som ei kule ei stund før den begynner å kødde igjen. Har byttet luftfilter,plugger/pluggledninger, rotor,fordelerlokk, blå tempsensor å rele til motorstyring. Takker så mye hvis det er noen her som kan hjelpe meg.

 

Mulig det kan være lambdasonden, da jeg hadde dette problemet på min 9A-motor( 2,0 16V)

fordi at når den er kald, så er det motorstyringen som styrer mengden bensin, mens ved varm motor er d hovedsaklig lambda som regulerer blandingen... Dette kan tyde på en lambda med overlednig/ innvendig brudd... Denne feilen kommer også bort ved at batteriet utkobles, men når bilen startes igjen, så går det vel ca 30-40 sek til den igjen får for mye bensin, og nærmest drukner...

Prøv å ta ut kontakten til lambda når motoren går, å sjekk om det blir bedre, da går motoren i nødmodus, og da får den bare LITT for mye bensin, som er bedre ;)

89 VW passat 1.8GT g60 syncro (fjellklatrer-familiebil)

92 VW vento 2.8 vr6 (konebil)

89 VW passat 1.8GT 16v, 92 VW passat 2.8 vr6T, 88 Chevrolet MonteCarlo(mannen sine)

x 96 VW polo Colour Consept

x 93 VW passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår