Gå til innhold

Spørsmål angående dekkstrekk.

Ranger emnet


B1dik2

Anbefalte innlegg

Det kan se ut til at mine formeninger om dekkstrekk ikke er de samme som de innad i dekkstrekkermiljøet har, men det en dekkstrekker karakteriserer som ikke så ekstremt mye strekk, er for min del mye strekk. Litt strekk har man nå dekket er smalest, og felgen er det ytterste punkt. Hva som er lov å ha og hva som blir tillatt er tydeligvis helt forskjellige ting.

 

Personlig synes jeg noe dekkstrekk er tøft, men det meste av det de gjør på tyrestretch.com er utenfor min smak. Vil heller ha breidekk på breifelg med litt/medium strekk.

 

Hva man faktisk klarer å få på felgen er jo en annen sak.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Terondo er ikke oppdatert når det gjelder Biltilsynet. Det er krav til at HELE hjulets bredde er innenfor skjermen!! Et Hjul består av dekk felg og evt hjulkapsel. Alt må være innafor.

Det er også krav til at STRO-normen gjelder angående forholdet mellom dekk og felg. Alle dekkutsalg og verksteder har STRO boka med tabeller. Finnes også på nett. Det er ikke rare dekkstrekken som er lov!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis dekkstrekk forbedrer kjøreegenskapene, hvorfor er det da ingen biler som har dette som standard? Jeg har mine sterke tvil til at misforhold mellom felg- og dekkbredde forbedrer kjøreegenskapene, på lik linje med ekstrem senking. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkstrekk gir ingen bedre kjøreegenskaper sammenlignet med dekk/felg er dimensjon samsvarer med dekk og felgbredde.

 

Ideelt sett skal dekksidene være helt rette eller litt mot "ballong" siden, ikke andre vei.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår