bowls Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Hei! Jeg var ute å kjørte en tur med bilen min, så stoppet den plutselig i ett kryss. Den bare døde, og siden har jeg ikke fått start på den igjen. Høres ut som om motoren prøver å dra igang, men den starter ikke. Har prøvd med og uten gass. Har (Motor ABS end 95). Fant ut at forgasserflensen var røket tvers over vannrett, og har byttet denne. Starter fortsatt ikke. Noen som har forslag?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Begynn med å finne ut hva som mangler, bensin eller gnist. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Oktober 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2011 Er somregel 2 ting som gjør at de motorene ikke starter. Defekt bensinpumpe (får ikke bensin) Defekt coil (ingen gnist.) Så du får begynne å feilsøke. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowls Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Hei! Takk for svar. Var ingen gnist på pluggene, har ikke fått prøvd før i dag. Så også at det var en sprekk på coilen, om det er den firkanta boksen, som er nærme frontruta, på førersiden. Prøvde å dra ut den ledningen som går fra midten av fordeleren til den som jeg tror er coilen. Prøvde å starte og fikk akkurat samme responsen av bilen, som den gir om ledningen er i. Er det mest sannsynlig den som er ødelagt? Har tittet på en video om hvordan man bytter den, er det mye stress utenom at man må skru av alt under frontruta. Sjekket ikke bensintilførsel, ettersom at jeg ikke fikk gnist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowls Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Coil/ Er det denna som hører til bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Denne bør passe: VW nr. 6NO 905 104 Biltema nr: 53-404 Kr 379. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowls Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Kjøpte den coilen, og byttet. Motoren startet med en gang. Det jeg har byttet på bilen er forgasserflens og coil. Men, når jeg fikk start på bilen, så hørte jeg en rask taktfast klikkelyd i motoren. Jeg hørte lyden best når jeg stilte meg litt bak motoren, på siden av førerdøren. Lot den stå sånn en stund, og tok en liten kjøretur, 2 min. Når jeg kom tilbake fra kjøreturem skrudde jeg av motoren og startet den opp igjen. Lyden var der fortsatt, etter den hadde stått ca 2-3 min, mens jeg prøvde å lytte meg frem til hvor lyden kom fra, så kom det plutselig en høy vinelyd, nesten som en litt falsk 17mai-blåse. Skrudde av bilen med en gang. Lyden vedvarte kanskje 10 sekunder, før den ga seg etter at jeg hadde skrudd av motoren. Noen som har peil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowls Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Lastet opp videoen jeg tok her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Sier du at lyden vedvarte ca 10 sekunder etter at motoren hadde stoppet? I så fall så kan det kanskje være en fløytelyd fra vakuumlekkasje i bremsekraftforsterker ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowls Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Ja, 5-10 sek etter at jeg skrudde av motoren, og den vifta foran i motorrommet, gikk for full guffe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2011 Jeg tenkte at det eneste som kunne lage lyd etter at motoren var slått av var oppsamlet vakuum i bremsekraftforsterkeren. En annen mulighet er naturligvis radiatorvifta. Om ikke tikkingen er ventiltikking, kan det være noe som henger løst som vifta slår bort i. Pipingen kan da også eventuelt være noe som har surret seg rundt vifteakslingen. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bowls Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2011 Sjekkt ledninger, koblinger og vifter. Alt virket ok. Tenkte at jeg kanskje hadde skrudd fast de tre skruene på toppen av luftfilteret, litt for hardt. Løsnet litt på de, og har kjørt to tre gode turer. Virker ihvertfall helt fint. Har ikke hørt noen fler rare lyder heller. Har ett spørsmål til. Er det lett og fikse klokka i bilen? Klokka ved siden kmtelleren viser bare rare symboler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.