Gå til innhold

1993 Golf TDK Lekker MYE diesel! Trenger råd og hjelp! :)

Ranger emnet


Anweed

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg holdt på å kople litt på hovedlysene mine idag, så når jeg skulle starte motoren for å måle litt på de, så jeg at det dryppet mye diesel ned fra motoren, fra dieselpumpen.

 

Kjørte bilen igår, og da var det ingen problem. Men når jeg skulle prøve idag, så fosset det ut.

Eneste jeg gjorde som jeg ikke pleier å gjøre, var at jeg vridde ett par - tre ganger på gasspjeldet litt før jeg starta den. Dette var no bare for å se hvordan det fungerte :P

 

Har bare hatt bilen en liten stund så.

 

Trenger råd og tips! Er min første dieselbil som jeg skrur på, så har ikke snøring på akkurat det.

 

Prøver å legge ved ett bilde med rød pil der det lekker ut ifra. Dette skjer forøvrig bare når bilen står med motoren igang.

 

[ATTACH]25343[/ATTACH]

 

Takk på forhånd :)

post-42515-13804853619552_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en ring/pakning så må byttes. Ikke alvertden å bytte. Men man må jo ta av alt av fjører osv som du ser. Hvor mye er motoren kjørt. Opp mot 300.000? Du kjenner nok en del slark opp/ned på den armen. Dette skjekker jeg altid når jeg kjøper bil med sånn på pumpe. Er det slark så kjøper jeg ikke. Da går det snart sundt. Skal se om jeg finner bilder av hvordan dette gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hjulpet veldig hvis noen hadde en "how to" eller en link med bilder til hvordan å fikse dette :)

 

Er konemor som bruker bilen til jobb, så er veldig tungvint når den ikke fungerer.

 

Hørte med to lokalverksteder idag, men ingen ville ta på seg jobben, og henviste til dieselservice..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket forøvrig med Bdps bil & Dieselpumpeservice as, de sier som følger:

 

Her må vi skifte gassaksel og foring i hus med pakninger.Koster ca.kr. 3000, til kr.3500,-inkl.m.v.a. for jobben.

 

Det er jo snakk om 30% av bilens verdi :P

 

Noen som har en bra dieselpumpe til overs? :)

 

Jeg har en hel motor som har gått 353k km. Ingen har vist interesse så den går på dynga i morra. kan skru av dieselpumpa på den, så kan du få den for en billig penge. Er ikke tegn til lekkasje på den hvertfall..

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår