Gå til innhold

Anweed

Bruker
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Anweed

  • Bursdag 02/20/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Venner & sosial-liv, bil, mekking, friluftsliv, bueskyting, skyting generelt, sykling, vannscooter+++
  • Modell (eks S4)
    740 TurboIntercooler
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Stillasbygger
  • Motor (eks 1.6)
    B230FT
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    K/N filter, T3/T4 turbo, Resirkuleringsventil, Bilstein sprint dempere, bytta fra automat til manuell girkasse, satt inn "ventilasjonsanlegg" av nyere type, polyforinger i forstilling, lesjøfors senkefjører foran, satt inn "ny" bakaksel med sperre++
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Os, Hordaland

Anweed's Achievements

  1. Den er kjørt 195000 km.. Joda, men oljen kommer som sagt ovenfra. Det var oljedammer på innsugsventilene, har ikke sett på eksossiden. Burde nok tatt en lekkasjetest ja, har utstyr til og sette trykk på sylinderen, men eg må innrømme at eg ble dritt lei hele motoren, så nå er den snart utav og "ny" på vei inn. Kan gjerne teste og forske på den andre ved en senere anledning. Thanks anyways people :)
  2. 1999 mod 1,6 SR (AKL) Ja, sku prøvd og finne ett brukt, Møller sku ha rundt 1500 kr for det .. Ska høre med en kompis om eg kan låne komp.testeren hans :)
  3. Hei! :) Jeg har hatt Golfen min snart to år, den har alltid brukt MYE olje når den når driftstemperatur (90 grader), samt spydd ut en sky av blå oljerøyk fra eksosen. For og forhindre dette har jeg fiksa en termostat som holder bilen på rundt 70 grader, og da har den funka som normalt. På EUkontrollen nå fikk jeg såklart feil på avgass, og begynte da på jobben og bytte ventiltetninger som jeg mente var skyld i elendigheten. Bytta de, toppakning og tennplugger, pussa og gnikka alt rent og pent, ut på test tur, og alt virket lovende i ca 20 min, før oljerøyken kom tilbake, enda verre enn den har vært noengang. Så da tenkte jeg det måtte være stempelringene, og begynte heller arbeidet med og bytte motor. Når jeg da får av innsuget ser jeg at det ligger dammer med olje oppå ventilene som er stengt, og da var forvirringen komplett. Det kan jo ikke være stempelringene hvis oljen kommer ovenfra? Har eg satt i ventiltetningene feil? Pressa de ned til de klakket seg på plass. -Like mye olje i hver sylinder/brennkammer. -Bruker ikke kjølevann -Ikke olje i kjølevann eller vann i oljen Kan det ha noe og si at veivhusventilasjonen går til friluft? (Mangler røret/slangen mellom oljepåfyllingslokket og luftrøret som går til gasspjeldet.) Blir gal av dette, håper noen har peiling
  4. Hehe, er det det ja :P Jaja, dette er bare "konebilen", så var strålende fornøyd bare jeg fikk den oppe å gå igjen :) Kjører 740en hvis jeg skal ut å herje litt ;) Hehe, men takk for tipset :) Og takk til deg Grev1 som tilbudte meg ny brukt pumpe :) Godt nyttår folkens :)
  5. Tenkte jeg kunne oppdatere litt her! Idag har jeg endelig fikset dieselpumpen min! :) Gruet meg litt for å gjøre det i begynnelsen, så derfor har det gått litt tid med det.. hehe :) Men gikk ganske greit når man bare fikk satt igang :) Jeg bestilte delene fra Dieselpumpeservice på Kokstad i Bergen, det kom på 1095 kr.. Litt av en pris, men bedre enn 3500 kr som de ville for å gjøre jobben iallfall.. hehe :) Her er delene: [ATTACH]26290[/ATTACH]
  6. Takk for tipset, men engelsk er ikke min sterkeste side :P Det må no være endel folk her som har gjort dette skulle man tro :) Hadde vært konge å få på plass ett mer oppegående instrumentpanel! Hater den der store runde klokken i panelet :P
  7. Heisann! Er det noen som vet om det lar seg gjøre å sette ett instrumentpanel med kjørecomputer i en 93mod Golf TDK? Fra fks en Golf GTI.. Og om det går greit uten alt for mye styr å kople opp turtelleren og funksjonene til kjørecomputeren? Prøvde å søke men fant ikke noe. :)
  8. Kanon det :) Gir deg en lyd når jeg har kommet hjem og fått tatt en titt på det :)
  9. Heisann! Såg posten din litt sent, men fikk du skrudd av pumpen før du kvitta deg med motoren? Er på jobb nå da, men tenker å prøve å fikse lekkasjen når jeg kommer hjem igjen.. Så om jeg skulle skite på leggen og ødelegge noe er det jo alltids greit med en i backup :)
  10. Snakket forøvrig med Bdps bil & Dieselpumpeservice as, de sier som følger: Her må vi skifte gassaksel og foring i hus med pakninger.Koster ca.kr. 3000, til kr.3500,-inkl.m.v.a. for jobben. Det er jo snakk om 30% av bilens verdi :P Noen som har en bra dieselpumpe til overs? :)
  11. Sant nok, er jo ikke gasspjeld da, "gassarmen" da hvis det er mer riktig ord å bruke..
  12. Hadde hjulpet veldig hvis noen hadde en "how to" eller en link med bilder til hvordan å fikse dette :) Er konemor som bruker bilen til jobb, så er veldig tungvint når den ikke fungerer. Hørte med to lokalverksteder idag, men ingen ville ta på seg jobben, og henviste til dieselservice..
  13. Ja, oki. Motoren er kjørt ca 285000 km ja :) Hadde vært strålende hvis du fant noen bilder ja :) Takktakk :)
  14. Såpass ja.. Hvordan fikset du det da? Bytte hele armen da eller? :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår