tnrfd Skrevet Mars 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2004 Går dette i det hele tatt? Vil dette være mye jobb? Hvor mye må jeg betale for innspruten med alt som hører til? Effekten vil vel være den samme, men vil bensinforbruket gå noe særlig ned? Har lyst til å bygge om til innsprut så det blir mindre stress å sette inn turbo motor hvis jeg noen gang får råd til det. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 YO YO YO MØRK Tror det blir masse jobb. Må bytte topp ( i hvertfall tett igjen kjølevannet tli innsuget, 631 toppen bør nok byttes til 530, bytte stempler, fjerne bensinpumpa, bygge om tenninga, bytte grenrør til et med lambda osv, osv, osv Bytt hele motoren slik som jeg gjør :) Blir sikkert oxo billigere. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2004 Ja. Har funnet ut at det er bare å drite i. Bilen bruker "bare" 1L/mila så jeg gidder ikke fikse noe på den. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Fortsetter på denne tråden her jeg. Jeg skal sette B230F innspruten på B230K motoren min. F'en er ifra en 1988 740 og K'en sitter i en 1986 240. Jeg har nå revet alt ledningsnett fra begge bilene, og merket godt.... Jeg må vel bygge opp igjen tenning på nytt også. Jeg har fått tak i "propper" så jeg får tettet vannkanaler og EGR systemet (531 topp) Så til noen spørsmål: -Har noen en grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter midt i motorommet (på torpedoveggen (grå stor kontakt)) er til? -Har noen er grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter under hanskerommet på 740'en er til? (Mangler info om ca 10 av dem) -Har lest her ett annet sted at jeg må bytte svinghjul og? Hvorfor? -Kan jeg kjøpe en uorginal bensinpumpe og montere den i motorommet? Hvor stor bør den være? (Skal mate turbo) -Etter at bilen er "ok" med innsprut, kan jeg da sette en turbo rett på? Takknemlig for alle svar. Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 -Har noen en grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter midt i motorommet (på torpedoveggen (grå stor kontakt)) er til? dem går til givere for vanntemp, oljetrykk, bankesensor, ladelampe, starterinnslag, pluss til coil. (mer?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Takker.. Vet du hvem som går til hvem, eller skal jeg bare lete meg frem... Etter å ha sett litt mer på diagrammer o.l tror jeg at det er lettest å kombinere innspruten med den tenningen jeg har, i stedet for å føre over den andre, men.... er det mulig å få det til å fungere. Har ikke innsprut og tenning lyst til å "snakke" med hverandre? Tenningen jeg har er en Renix. På 740'en sitter det vel en EZ 116K Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Takker.. Vet du hvem som går til hvem, eller skal jeg bare lete meg frem... står vel greit forklart i en haynes bok til 240.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Fortsetter på denne tråden her jeg. Jeg skal sette B230F innspruten på B230K motoren min. F'en er ifra en 1988 740 og K'en sitter i en 1986 240. Jeg har nå revet alt ledningsnett fra begge bilene, og merket godt.... Jeg må vel bygge opp igjen tenning på nytt også. Jeg har fått tak i "propper" så jeg får tettet vannkanaler og EGR systemet (531 topp) Så til noen spørsmål: -Har noen en grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter midt i motorommet (på torpedoveggen (grå stor kontakt)) er til? -Har noen er grei oversikt over hva de forskjellige pluggene i kontakten som sitter under hanskerommet på 740'en er til? (Mangler info om ca 10 av dem) -Har lest her ett annet sted at jeg må bytte svinghjul og? Hvorfor? -Kan jeg kjøpe en uorginal bensinpumpe og montere den i motorommet? Hvor stor bør den være? (Skal mate turbo) -Etter at bilen er "ok" med innsprut, kan jeg da sette en turbo rett på? Takknemlig for alle svar. Om det er et volvo240 ledningsnett du prater om er den kontakten den som inneholder:rød-laddelampe sort:oljetrykksgiver gul:tempføler også en til innslag starter(gul med grønn stripe eller noe slik?) Dette er ivertfall meget nert sannheten.. Og JA nok en gang du må bytte svinghjul fordi lh 2,4 SKAL ha et svinghjul med hulldeling 60-2 noe som din k.motor ikke har.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Viss jeg bytter svinghjul, må jeg vel flytte over tenningen og da.... Sitter det svinghjul på en automat som jeg kan bruke, eller er det bare en "konverter" eller hva det nå heter? Virker ut til å bli ett litt mer komplisert prosjekt enn jeg regnet med dette.... Vil ha det til å gå bedre NÅ Devil Helt ærlig... bør jeg heller sette på en annen gasser og turbo i stedet for å begynne med dette? Vet nemlig om ett innsug til 2 gassere... Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Viss jeg bytter svinghjul, må jeg vel flytte over tenningen og da.... Sitter det svinghjul på en automat som jeg kan bruke, eller er det bare en "konverter" eller hva det nå heter? Virker ut til å bli ett litt mer komplisert prosjekt enn jeg regnet med dette.... Vil ha det til å gå bedre NÅ Devil Helt ærlig... bør jeg heller sette på en annen gasser og turbo i stedet for å begynne med dette? Vet nemlig om ett innsug til 2 gassere... Gå bedre? Om din k-motor er som den skal tror jeg ikke effekten kommer til å øke noe bare ved å montere sprut men.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Bytt ut originalgassern med en Weber. Da vil du få litt mer krefter, og slippe maaaaaaaaaaaaaaaassssssssse arbeid. Så kan du heller bruke tid og krefter på å skaffe penger til en 230FT-motor + en chip ;) Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 kan ikke bruke svingjul fra automat med mindre du har tenkt å ha automatkasse da.. og ja, du må (ihvertfall BØR) ha all tenningen fra 740'en.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 Hmmm. Da stikker jeg en liten tur inn i tenkeboksen.... Greit nok med mye arbeid, men har litt for liten tid om dagen. Trodde dette var bare å skru sammen, koble litt ledninger og voila... Men men.. det er jo mulig å sette på en gasser og turbo nå (Har det komplett) og heller fortsette senere når 264'en er ferdig... Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2005 kan ikke bruke svingjul fra automat med mindre du har tenkt å ha automatkasse da.. og ja, du må (ihvertfall BØR) ha all tenningen fra 740'en.. Helt rett og logisk angående svinghjul men,du MÅ(og ikke bør) bytte tenning (selvsagt) om du skal ha lh 2,4... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg