RaCk Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Hva er den største motoren dere har sett i en CRX? Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Originally posted by RaCk Hva er den største motoren dere har sett i en CRX? Mener du originale motorer , eller hva folk har putta nedi CRX´en sin ? Siter - 89 Honda CRX 1.6 16v - x 94 Honda Prelude 2.0 - x 86 Ford Escort 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet September 25, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Største motor generelt. Vil vite om bilen kan tåle store påkjenninger ved å bygge om litt. ;) Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arvid Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 I USA er de jo flinke til å putte nedi litt ekstra krefter :D B18 motorer i ymse utgaver er ikke så uvanlig. Det heftigste da er B18C5 (Integra type r motor) , gjerne med turbo. Hvor mye hester det er snakk om da vet jeg ikke , men 1/4 mila kjøres gjerne på 11.XX (og kanskje fortere for alt jeg vet) H22A (Prelude VTEC motor) med eller uten turbo "passer" ihvertfall i Civic hvis du gjør "litt" modfikasjoner. B serie motorer passer rett nedi , men H serie er mye mere jobb. Motorfester , drivakslinger osv. Ettersom CRX er likedan i fronten som en civic så burde H serie også passe nedi der med litt jobbing :D Felles for alt dette er jo at det gir bra "rett-fram" egenskaper , men det er ikke noe særlig for svinger. Særlig ikke med H22A , blir fort litt fremtung da. Hadde vært morro med en 2. gen. CRX med B16 motoren fra Civic type R (ca. 185 hk) , revet ut interiør satt inn bur og skikkelige stoler.Samt litt modding av understell. Banemonster :D :D Siter - 89 Honda CRX 1.6 16v - x 94 Honda Prelude 2.0 - x 86 Ford Escort 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet September 25, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Flotte greier. =) Lurer på ny motor skjønner du. Og vil ha en kraftig en. =D Snakker med en borti Oslo et sted som fikser ting svart. Han kan gi meg turbo og forsterke hele motoren for 50.000 Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 dette er vel noe av det større jeg har sett i crx :) Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 enda ett bilde :D Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Kan kanskje være litt leit å få godkjent den der men... :) Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Originally posted by Speeder Kan kanskje være litt leit å få godkjent den der men... :) det størsye problemet med å få godkjent denne er vel sikten frem over :) Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet September 25, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 Tror dekkdimensjonen er litt utenom den norske standard også. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OMR Skrevet September 25, 2002 Rapporter Share Skrevet September 25, 2002 1. Din egen motor (D16Z5 el D16A8?) tåler ikke slik trimming. Det blir i såfall dyrt. Svak veiv og råder har sine begrensninger, og den er ikke fullt så godt balansert som en B-serie. Generelt mye svakere dimensjonert enn B-serien. 2. Ny motor, omfattende tema. For det første passer ikke en eneste B-serie rett ned i bilen. Helt andre motorfester, andre girkasser, akslinger, elektronikk osv... En slik ombygging krever en god del arbeid. B16A1: CRX Vtec-motoren, 150 hk, passer uten større problemer. Har kabelclutch, dvs det samme som din bil. Men blokka er ikke den samme, og du trenger nye motorfester. Hasport lager slike fester, men det blir svindyrt. Alternativet er å sveise om de festene du allerede har, men jeg tviler på at det blir spesielt bra. B16A2 og 3: Civic Vti-motor, 160 hk. I utgangspunktet samme som ovenfor, men kvassere kammer. Hydraulisk clutch, og hvordan du skal bygge om din bil til dette vites ikke. Girkassen fra B16A1 (husker ikke girkassekoden) passer imidlertid rett på alle B16. LSD var ekstrautstyr på disse girkassene, men er ikke vanlig å finne. B16B: Civic Type R, 185 hk. Skikkelig turtalls-screamer!!! Bygd på samme blokk som B16A, men med enda kvassere kammer, kremdeler, skikkelig solid innmat som tåler enormt mye (h)juling. Har LSD som du vil trenge! Bakdelen er at denne motoren ble konstruert for høyre-rattede biler. Motorrommet er speilvendt, og det må nok litt modifikasjoner til for at dette skal fungere. B18C1: Integra, Civic 1,8 Vtec, 170 hk. Volum-Vtec på linje med B16A, ganske vanlig å turbotrimme i USA. Vet egentlig lite om denne motoren... B18C5: Integra Type R, 190 hk. Bygd på samme blokk som B16, men med lengre slaglengde. Racingmotor på linje med B16B, med en god del ekstra moment og sterkere mellomregister. Blir en god del høyere og vil nok treffe panseret, løsningen blir "senkbare" motorfester. Problemet blir bakkeklaring for eksos som kommer veldig lavt. Denne motoren tåler turbotrimming uten noe sørlig arbeid. Det sies at den klarer nærmere 400 hk uten store driftsproblemer, men det vil ikke jeg prøve i praksis. Tross alt en forhjulsgnager... H22A: Prelude Vti, 185 hk. Ikke like kvass trimming som B16 og B18, men den har utrolig mye mer moment! Skyter en liten CRX kjapt avgårde. Mye større rent fysisk enn B-serie, og plass blir et vitalt problem, men det lages ombyggingskit. Akslinger og kasse må tilpasses etter beste evne... Å få tak i disse motorene i Norge er bortimot umulig. Luktet litt selv på B16B og B18C5 fra Japan en stund, men slo det fra meg da jeg fikk prisen. Rundt 30' for en komplett motor, uten noen annen garanti enn at den skulle gå rundt bleganske enkelt for dyrt. I tillegg kommer all annen ombygging, plutselig finner man ut at det mangler noen deler osv... 3. Alt i alt: spar pengene og kjøp en annen bil! Kilde: http://www.honda-tech.com Mange som vet mye om diverse kombinasjoner, og enda flere som drømmer om å gjøre dette!:) Forbehold om enkelte småfeil, det ble ganske mye på en gang... Siter - 99 530dat - 05 AC F7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.