krolsen Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Har en girspak som er veldig slakk. Går fint å få den i gir hvis man kjenner bilen, men kan få problemer hvis man ikke er vandt med den. Rister også fælt når jeg kjører. Spesielt i 5-gir i 90-100kmt. Legger ved bildet som viser at hele metall ramma er løs. Vet ikke om det er normalt jeg. Noe hjelp å få? Burde jeg fikse det fort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Kan du ikke bare skru fast den ramma da ;) Skal ikke være løs. Nedre del er festet med 4 muttre, øvredel med to muttre. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Aha! Skal prøve. Virka som at gjengene eller skruene var dårlige, men tusen takk for bildet. Ser ikke så galt ut nå. Tenkte kanskje det var noe galt med girkassa:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 (endret) Nå har jeg vært oppi å sett nøye på girspaken. Alle de fire boltene er løsnet fra karosseriet. Det vil si at hele girspaken er løs. Hva i alle dager skal jeg gjøre med det? Vil det gå ann å borre hull? Vet ikke hvordan boltene er festet. Virker ikke som de er sveiset fast? Edit: har bilde, men ikke internett så får ikke lastet opp. Endret September 25, 2011 av krolsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Vet ikke helt hvordan det ser ut. Mulighet til å sette i nye gjennomgående bolter, eller enda bedre, sett i blindmuttrer i karosseriet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 (endret) Vet du hvordan det ser ut under karosseriet der? Noe som kan bli ødelagt hvis jeg begynner å borre? edit:Får ikke lastet opp bilde fra iphone edit2: NÅ! Endret September 25, 2011 av krolsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Rett under der er det vel ikke annet enn eksosrør/katalysator. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Da skal jeg prøve med blindmuttere eventuelt gjennomgående bolter. Skal være mulig å komme til under altså? Har du tips til hvor jeg kan få tak på brukenes blindmuttere? edit: Kan kanskje nagle hele fast med popnagler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 25, 2011 Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Maskinvareforretninger har blindmuttre, men du trenger tang til å presse de fast med. Popnagler bør unngås, da er det bedre med gjennomgående bolter.. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet September 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2011 Da får jeg prøve meg i morra. Tusen takk for hjelpen:)! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet September 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2011 Da var det gjort. Som å kjøre en ny bil:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Februar 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Heisann! Har akkurat samme problemet selv.. :p Hvordan var det å fikse dette? Var det bare å borre hull ned og slå inn de blindmutterene? :) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2012 Hei. Det stemmer. Borr hull, dytt ned mutterne og bruk en spesiell tang som får de til å utvide seg. Kan kjøpe alt på biltema, men muttere fikk jeg hos en annen forhandler, litt bedre kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimlt Skrevet Februar 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Er det noe jeg må passe på når jeg borrer? eksosanlegget eller noe? :) Siter Audi 100 2.3E 1992 (C4) Aprilia RS 125 Harada Replica 1998 (34hk) Suzuki SV650S 2003 Those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krolsen Skrevet Februar 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2012 Om du borrer forsiktig og ikke for dypt, så går det fint. Skal bare gjennom ei tynn plate virker det som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg