homo72 Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Hei Jeg har er en passat 1.9 tdi 105hk@136hk oct-tuning Jeg har hatt bilen nå i 2 år. Bilen har hakket litt alltid på rundt 2200 rpm men i det siste har jeg merket at den har hakket mer og MERK! spesielt mye når det er fuktig og dårlig vær fra 2200 opp til 2800 i 4 og 5 gir. Jeg aner ikke hva det kan være. Har bestilt time på ødegården auto de tror det kan være noe med eksos systemet. Bilen har har også begynt og sote mer ved kickdown enn tidligere. Noen som vet om passat har et slikt filter? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=76590&highlight=Vil gjerne bytte det fordi jeg hører at BMW biler kan det hjelpe med slike problemer . Noen andre forslag hva det kan være? Bilen kjøres i byen og har byttet dieselfilter for ikke så lenge siden Takk for oppmerksomheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Tipper defekt LMM. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
homo72 Skrevet September 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Hei takk for svar . Hei fikk bilen igjen fra ødegården auto idag. De trodde det var EGR ventilen så de renset den. 3000 kr kosta det og bilen var helt lik etterpå. LMM sier du ?? Forklarer det hvorfor bilen hakker enda mer når det regner mye? Det er kun i 4 og 5 gir mellom 2200 til 2800 rpm. Hvor mye koster en LMM fra møller? Sjekke forresten rommet under viskerne. Noen sa jeg burde sjekke om det lå noe vann der men det var det ikke bare noe løv som jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Kople ifra LMM, kjør en tur og se om bilen oppfører seg likt. Lekkasje i trykkslanger kan også skape problemer. Har også hørt noen ha problemer med lugging etter chipping. Nypris på LMM vet jeg ikke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
homo72 Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Det er ikke skadelig og ta ut LMM plukken og kjøre uten den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 For å teste, nei. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet September 22, 2011 Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 Luftmengdemålere er dyr hos merkeverksted, på min gammle bil skulle di ha 4600kr for en, men på http://www.norskbildelesenter.no kostet det meg ca. 1000kr inkl. frakt. Tror det er en sånn du trenger (hvis det er den det er noe feil med): http://norskbildelesenter.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=9&Arsmodell=2006&R_Time=190324&Forside=&Varegruppe=63 Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
homo72 Skrevet September 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2011 1300 kr koster den på møller :) Tror den er dyrere på eldre biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sniff86 Skrevet Oktober 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2011 Hei Jeg har er en passat 1.9 tdi 105hk@136hk oct-tuning Jeg har hatt bilen nå i 2 år. Bilen har hakket litt alltid på rundt 2200 rpm men i det siste har jeg merket at den har hakket mer og MERK! spesielt mye når det er fuktig og dårlig vær fra 2200 opp til 2800 i 4 og 5 gir. Jeg aner ikke hva det kan være. Har bestilt time på ødegården auto de tror det kan være noe med eksos systemet. Bilen har har også begynt og sote mer ved kickdown enn tidligere. Noen som vet om passat har et slikt filter? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=76590&highlight=Vil gjerne bytte det fordi jeg hører at BMW biler kan det hjelpe med slike problemer . Noen andre forslag hva det kan være? Bilen kjøres i byen og har byttet dieselfilter for ikke så lenge siden Takk for oppmerksomheten Eg har ein Passat 2,0TDi 2006 mod som haddde samme problemme som du har nå, Eg chippet min frao 140hk++ og etter eg chippet den så begynte vibrasjonene og komme når turtalet var rundt 2100-2200rpm, fekk undersøkt det og konklusjonen vart det at Passaten har rett og slett for svakt svinghjul :( etter eg sette bilen orginalt igjen så forsvant vibrasjonene :/ Mitt forslag til deg er og ta vekk chippen og prøve orginalt og sjekke va resultatet blir ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
homo72 Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2012 Eg har ein Passat 2,0TDi 2006 mod som haddde samme problemme som du har nå,Eg chippet min frao 140hk++ og etter eg chippet den så begynte vibrasjonene og komme når turtalet var rundt 2100-2200rpm, fekk undersøkt det og konklusjonen vart det at Passaten har rett og slett for svakt svinghjul :( etter eg sette bilen orginalt igjen så forsvant vibrasjonene :/ Mitt forslag til deg er og ta vekk chippen og prøve orginalt og sjekke va resultatet blir ;) For svakt svinghjul? Glipper svinghjulet. Er det som skjer? Blir svinghjulet ødelagt da? Høres rart ut. noen som vet hvor jeg kan ring for og få tak i hjelp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Juli 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2012 Hadde samme feil, men det var dieselfilteret, byttet det så var den helt i orden. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
homo72 Skrevet Juli 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2012 Dieselfiltrett har jeg byttet så kan ikke være det. Er det noen som kjenner en proff jeg kan søke hjelp hos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet Juli 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2012 Om du har pumpedysemotor så kan det jo hende at det er ledningsnettet til dette som begynner å få litt dårlig kontakt. Fått sjekka det? Jeg bytta det på mitt å etter det gikk motoren fint igjen. Kosta ca 2500,- på verksted (ikke merkeverksted) Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.