Gå til innhold

passat tdi 2006 model fusker

Ranger emnet

homo72

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har er en passat 1.9 tdi 105hk@136hk oct-tuning

Jeg har hatt bilen nå i 2 år. Bilen har hakket litt alltid på rundt 2200 rpm men i det siste har jeg merket at den har hakket mer og MERK! spesielt mye når det er fuktig og dårlig vær fra 2200 opp til 2800 i 4 og 5 gir. Jeg aner ikke hva det kan være. Har bestilt time på ødegården auto de tror det kan være noe med eksos systemet. Bilen har har også begynt og sote mer ved kickdown enn tidligere.

Noen som vet om passat har et slikt filter? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=76590&highlight=Vil gjerne bytte det fordi jeg hører at BMW biler kan det hjelpe med slike problemer .

Noen andre forslag hva det kan være? Bilen kjøres i byen og har byttet dieselfilter for ikke så lenge siden

Takk for oppmerksomheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar . Hei fikk bilen igjen fra ødegården auto idag. De trodde det var EGR ventilen så de renset den. 3000 kr kosta det og bilen var helt lik etterpå.

LMM sier du ?? Forklarer det hvorfor bilen hakker enda mer når det regner mye? Det er kun i 4 og 5 gir mellom 2200 til 2800 rpm. Hvor mye koster en LMM fra møller?

Sjekke forresten rommet under viskerne. Noen sa jeg burde sjekke om det lå noe vann der men det var det ikke bare noe løv som jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmengdemålere er dyr hos merkeverksted, på min gammle bil skulle di ha 4600kr for en, men på http://www.norskbildelesenter.no kostet det meg ca. 1000kr inkl. frakt.

Tror det er en sånn du trenger (hvis det er den det er noe feil med):

http://norskbildelesenter.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=9&Arsmodell=2006&R_Time=190324&Forside=&Varegruppe=63

( )VW Passat B5 1.9 TDI

(x)Audi 80 B4 1.9 TDI

(x)VW Passat B3 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hei

Jeg har er en passat 1.9 tdi 105hk@136hk oct-tuning

Jeg har hatt bilen nå i 2 år. Bilen har hakket litt alltid på rundt 2200 rpm men i det siste har jeg merket at den har hakket mer og MERK! spesielt mye når det er fuktig og dårlig vær fra 2200 opp til 2800 i 4 og 5 gir. Jeg aner ikke hva det kan være. Har bestilt time på ødegården auto de tror det kan være noe med eksos systemet. Bilen har har også begynt og sote mer ved kickdown enn tidligere.

Noen som vet om passat har et slikt filter? http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=76590&highlight=Vil gjerne bytte det fordi jeg hører at BMW biler kan det hjelpe med slike problemer .

Noen andre forslag hva det kan være? Bilen kjøres i byen og har byttet dieselfilter for ikke så lenge siden

Takk for oppmerksomheten

Eg har ein Passat 2,0TDi 2006 mod som haddde samme problemme som du har nå,

Eg chippet min frao 140hk++ og etter eg chippet den så begynte vibrasjonene og komme når turtalet var rundt 2100-2200rpm, fekk undersøkt det og konklusjonen vart det at Passaten har rett og slett for svakt svinghjul :( etter eg sette bilen orginalt igjen så forsvant vibrasjonene :/

Mitt forslag til deg er og ta vekk chippen og prøve orginalt og sjekke va resultatet blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
Eg har ein Passat 2,0TDi 2006 mod som haddde samme problemme som du har nå,

Eg chippet min frao 140hk++ og etter eg chippet den så begynte vibrasjonene og komme når turtalet var rundt 2100-2200rpm, fekk undersøkt det og konklusjonen vart det at Passaten har rett og slett for svakt svinghjul :( etter eg sette bilen orginalt igjen så forsvant vibrasjonene :/

Mitt forslag til deg er og ta vekk chippen og prøve orginalt og sjekke va resultatet blir ;)

For svakt svinghjul? Glipper svinghjulet. Er det som skjer? Blir svinghjulet ødelagt da? Høres rart ut. noen som vet hvor jeg kan ring for og få tak i hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har pumpedysemotor så kan det jo hende at det er ledningsnettet til dette som begynner å få litt dårlig kontakt. Fått sjekka det?

Jeg bytta det på mitt å etter det gikk motoren fint igjen. Kosta ca 2500,- på verksted (ikke merkeverksted)

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider