Gå til innhold

snapshine; 2012 VW Amarok highline "offroad"

Ranger emnet


snapshine

Anbefalte innlegg

Ny bil; 2012 VW Amarok Highline "offroad"

Da har jeg, som mange andre bestilt meg ny bil! Denne gangen blei det en Amarok, og den blei bestil på fredag med bekreftet produksjon i uke 45.

 

Bilen;

 

Bil: 2012 VW Amarok DC Highline 163 HK med innkoblbar 4-motion

Farge: Candyhvit

Interiør: Endless/anthrazit

 

Ekstrautstyr fra fabrikk/forhandler;

 

Planbeskyttelse

Stylingbøyle krom

Parkeringssensor bak

Bluetooth handsfree

7,5Jx18 Durban vinterhjul

Panserbeskytter

Vindavviser

Tilhengerfeste

 

Og utover det tilkommer det jo selvfølgelig en del jeg skal gjøre selv, og planen er blandt annet;

 

40mm heving

Svingstoppere

32/11.5 R15 dekk

9x15 felger av noe slag

Xenon ekstralamper

Varsellysbjelke på tak

Firkantfeste i front for vinsjmontering

Warn 8000 vinsj

 

Dekk/felg er ikke helt bestemt ennå, men blir det største som er mulig å få på med 40mm heving og svingstoppere...

 

Noen som har noen tips til do's & dont's??

 

Lånte bil hos forhandler før jeg kjøpte, og det var vel utslagsgivende;

 

310197_10150366808265865_530720864_10056063_7605954_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hevesetet er nok foreløpig ikke godkjent, men 4cm på den bilen vil nesten ikke synes sånn sett.. Så kjører på og håper dem får godkjenninga i orden.. :) Kjøper enten fra delta4x4.de eller michaelis-tuning.de.

 

Og ja, der var vel bekymringen min over, har vært veldig skeptisk til 15" pga bremser, men har håpa det går! Det gjør det altså ikke... Får begynne på felgleiting igjen da! :D Ikke all verden til dessa bila som ser litt offroad ut! Men, da blir det vel 32/11.5 R16 da.... :P

 

Jepp, blitt tipsa om cooper stt, skulle visst vøre et godt dekk! Men har sett på BF Goodrich Mud-terrain og Kumho KL71 også!

 

Håper kjerra blir bra jeg! Skal hvertfall bli skikkelig offroad-look! Den amarok'n med 20" var jo bare søppel, kjørte meg fast nesten med en gang, og hadde, tross dekka, trodd den skulle gå bedre.... Men! Blir braaaa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Blir tøft dette. felger fra X5,X6 og discovery passer over med sentreringsringer, Hvis det hjelper deg i leting etter felg:hellothere:

 

Hvor skal du kjøpe firkantfeste foran? Hørte med Bgnor. og de skulle ha 8500 !! :ass:

Endret av ePOX

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk!! Leiting etter felger har ikke akkurat vært bare og bare nei! Stort sett ikke en shiiit som passer, og skulle det passe ser det jaggu meg ikke ut... Har sett litt på en felg fra OZ som heter "offroad 5":

 

get_image.aspx?path=D:\Siti_Internet\cmsoz.sevenlab.net\html\images\wheels\technicals\metal_titanium_59_20101019130220.png&w=400&h=400

 

Er nesten den eneste 16" som jeg har funnet med grei look.... :) Så vurderer å gå opp til 17" eler 18", men da blir det mindre gummi på felgen og det er litt motsatt av hva detta prosjektet skal ha!

 

Har hørt litt rundt etter firkantfeste, og ja, det er steindyrt overalt i norge!! Så har begynt å se utover globusen og nedover mot tyskland, der skulle det vistnok koste under halvparten... Og siden jeg skal handle fra Delta4x4 så kan jeg like greit prøve å få me litt mer på samma sendinga, eller tur... Skal også på Essen Motorshow i starten av desember, og håper det er noe amarok-tuners der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De felgene var jo sinnsykt tøffe. de i 17 tom med 265/65-17 mud terrain hadde jo vært konge

du kan gå enda breiere også. jeg har jo 315 på min, det er innenfor skjermbuen og har igjen 1,5mm til stabstaget ved fullt rattutslag.

 

Hvis du finner firkantfeste billig et eller annet sted og vil dele på frakt, så bare si fra.

Endret av ePOX

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk!! Leiting etter felger har ikke akkurat vært bare og bare nei! Stort sett ikke en shiiit som passer, og skulle det passe ser det jaggu meg ikke ut... Har sett litt på en felg fra OZ som heter "offroad 5":

 

get_image.aspx?path=D:\Siti_Internet\cmsoz.sevenlab.net\html\images\wheels\technicals\metal_titanium_59_20101019130220.png&w=400&h=400

 

Er nesten den eneste 16" som jeg har funnet med grei look.... :) Så vurderer å gå opp til 17" eler 18", men da blir det mindre gummi på felgen og det er litt motsatt av hva detta prosjektet skal ha!

 

Har hørt litt rundt etter firkantfeste, og ja, det er steindyrt overalt i norge!! Så har begynt å se utover globusen og nedover mot tyskland, der skulle det vistnok koste under halvparten... Og siden jeg skal handle fra Delta4x4 så kan jeg like greit prøve å få me litt mer på samma sendinga, eller tur... Skal også på Essen Motorshow i starten av desember, og håper det er noe amarok-tuners der.

 

De felgene var drittøffe... Fikk du en pris? 3 dager til jeg skal hente min amarok!

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter hva jeg har skjønt så må det til med 4cm heving og svingstoppere for å få på større hjul... Hvor stort man får på uten noe mer om ogmen veit jeg ikke faktisk. Har sendt noe mailer og spurt men blitt dårlig med svar.. Blir enn så lenge bare så store hjul som mulig uten å gjøre noe med bil på meg også, brukte penga jeg hadde satt av til bil på profilering av firmaet mitt og noe nytt etterlengtet fotoutstyr.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Sååånn, da er det en liten oppdatering her også! Dekk er bestilt siden den blir levert på sommer, så blir BFG All Terrain på denna, men setter nok inn en haug med skrupigger for å kjøre trygt på is også... :P Bestilt i dimensjonen 265/65-18, noe som er ca 31,5" og skal visstnok gå aaakkurat på bilen uten noe styr! Det er herlig, og håper det stemmer... :) I tillegg er det bestilt litt reklame og 4 stk luminator xenon compact fra hella som skal få hedersplassen på taket! Og det er vel det som skjer i vinter...

 

Bilen gikk fra Bremerhaven i Tyskland i går, noen som veit å lang tid det tar etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår