Quattro73 Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 98-oktan gir i utgangspunktet mer effekt enn 95-oktan, da såfremt tenningen er optimalisert for dette. Med 98-oktan kan man ha noe tidligere fortenning, en fortenning som i verste fall gir tenningsbank med 95-oktan. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Nei, du trenger da kun lasken på bildet. Jeg prøvde igjen nå, men det funket fremdeles ikke. satte i lasken i 4 sekunder, tok den ut, og det skjedde ingenting, prøvde mange ganger. Målte nedi pluggene, og jeg fikk 12 v, ut av alle utenom den det er minus i. Vett du hvorfor? Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Tenningen er på når du gjøre dette? Om så er så vet jeg ikke hva som er problemet, det skal fungere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Jeg prøvde igjen nå, men det funket fremdeles ikke. satte i lasken i 4 sekunder, tok den ut, og det skjedde ingenting, prøvde mange ganger. Målte nedi pluggene, og jeg fikk 12 v, ut av alle utenom den det er minus i. Vett du hvorfor? Spenningstester du mellom chassi og minus-kontakten vil du selvsagt ikke få 12V da potensialforskjellen mellom disse to målepunkter er 0. Skal du finne ut om du har jord i minus-kontakten må du ohme mellom chassi og minuspol. Resultatet bør ligge på maks 1 ohm. Skjekk forøverig luftslangen mellom innsuget og MAP-sensoren i ECU'en. På min bil (2.6 C4) hadde det gått hull på denne slangen der den gikk gjennom torpedoveggen. Resultatet var at bilen gikk dårlig og brukte MYE bensin(1,5-2 liter pr mil.) Feilkoder som dukket opp var feil på Lamda-verdier. ECU'en laget for fet blanding p.g.a. gale MAP verdier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Ja prøvd med tenningen på og av, mens den sviver både før og etter kjøring. Må nok se om jeg finner noen som kan gjøre det, i verstefall får jeg kjøre ut på møller bil :P Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Jeg fikk jo 12 v frem i de pluggene det skulle være + i. Og 0 på minusen. Så det var jo bare for og finne ut hvilken som var minus da :) Men jo takk for tipset, skal sjekke over denne lufteslangen da. Men bilen min bruker ikke så mye bensin att det gjorde noe. bruker kanskje 1,3 på det meste når jeg trør på litt. Vis jeg kjører veldi fint, så holder den seg ca på 1liter på by kjøring. å sånn superdårligt går den ikke heller, er litt usikker på hvordan den skal gå når den er 100%, siden den var litt gåen før jeg kjøpte den. men han sa selv att båndraget i disse bilene skulle være sykt bra, og i forhold så var dette ingenting som den er nå. Så jeg vil jo selvfølgeligt ha den opp til sin optimale stand igjen :) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Tenkte litt ;) Du sier du har lampen for motorfeil i instrumentpanelet. Dersom denne ikke lyser (under kjøring) så har du heller ingen feilkoder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Men den ville vel blinket for og gi koden på ingen feil uansett da? Men den lyser i 1-2 min fra hver gang jeg starter den. Og det vil vel tyde på noe feil vil jeg tro da? For når alt er ok, så skal vel ikke den lyse etter motoren er startet vertfall? Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 20, 2011 Rapporter Share Skrevet September 20, 2011 Ok, var ikke klar over at den lampen lyste på din bil. Men ja, du skal på ut kode 0000 eller 4444 om ingen feil. Om du har gjort riktig så kan jeg ikke svare på hvorfor det ikke fungerer som det skal. Kan prøve å kople meg til om du en gang skal nordover. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Hvor bor du henne da ?:) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.