Stian Andre Skrevet September 2, 2011 Rapporter Share Skrevet September 2, 2011 Eg bestillte chip te a6en min. Fekk an i dag. Er det noe hokus pokus og montere? er det bare og vippe ut den gamle å i med den nye? Er en Audi A6 2.6 v6 96 mod. Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 kor du bestilte chip finner ikke til min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 På noen ECUer må den loddes ut mens på andre sitter den i en sokkel. Om det er sokkel på din ECU så er det bare til å trekke den rett ut og sette inn ny chip. Husk å sette den riktig vei! I tillegg må du være utladet når du tukler med elektronikk. Hold i metallet utvendig på ECU før og mens du roter oppi der så skal det gå bra. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 http://www.ebay.de/itm/Tuningchip-Audi-C4-A4-A6-V6-2-6-150-PS-ABC-Motor-/290471113219?pt=DE_Autoteile&hash=item43a16d7203 Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 På noen ECUer må den loddes ut mens på andre sitter den i en sokkel. Om det er sokkel på din ECU så er det bare til å trekke den rett ut og sette inn ny chip. Husk å sette den riktig vei! I tillegg må du være utladet når du tukler med elektronikk. Hold i metallet utvendig på ECU før og mens du roter oppi der så skal det gå bra. Ja fikk den i:) var bare å vippe ut å i med den nye:) Trodde det var vanskeligere enn som så :P Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Merker du noe forskjell?? Har sett på det der selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Nja, litt kansje, men nå e d någe galt me bilen så jør att an har mysta ein del av båndraget, så eg mistenke luftmengde måleren, men sko fått feilsøkt så hadde eg muligens fonne udav d:) men eg kan isje sei att eg føle att eg har 23 hest mer liksom:p Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Du har ikke LMM på bilen din ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Ånei:p hehe, men då e d jo greit:p e isje den då vertfall:) någen ide på ka så kan trekka ner bånndraget mitt då? Gamle eieren sa d kom når d kom ett hål i pottå, någe me d å jør då kansje? Eg har sett på hålet, å d e ca 10 mm stort rett foran katen:p Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Ja da er det ikke rart - muligens. Hull i eksosen før kat (og lambda) medfører at motoren kan få en helt annen blanding enn den skal ha. Bensinmengden doseres ut ifra de verdiene lambda måler. Fiks dette først du :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Sitter den i katten på denne bilen? :) Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Lambdaene er festet på eksosmanifoldene. En på hver side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Andre Skrevet September 17, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Var vertfall ikke hullet i potta som gjorde det:( Åsså friste d lite å betale 1000kr hos møller for og feilsøke :/ Siter Stian Andre` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Lest ut feilkoder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 17, 2011 Rapporter Share Skrevet September 17, 2011 Er sikkert flere i Stavangerområdet som har diagnoseutstyr til VAG og kan hjelpe deg for en liten penge :) Jeg tar kr 50-100 for diagnose, sletting av feilkoder, nullstille serviceindikator osv, men bor ikke i Stavanger. På den annen side kan du ta en diagnose selv, jeg har lagd en guide for hvordan; http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html#post1955420 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg