kristtorp Skrevet August 29, 2011 Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Hei, Har nettopp kjøpt meg en Honda Civic 1997 modell coupe, også la jeg merke til at clutchen tar veldlig langt ut, så vurderer å bytte ut denne. Er dette mulig å gjøre selv, da det ikke er så alt for mye jobb? Jeg er ikke så veldig flink med bil, så hvis det ikke er lett så må jeg nok sette det bort, er dette dyrt i såfall? Eventuelle billige verksteder i Moss/Ski/Oslo området? Takk for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 29, 2011 Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Å skifte clutch er en ganske omfattende jobb. Det koster nok nermere 10 tusen med deler og få det gjort på et verksted. Clutch pleier å være ca en dags arbeid. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 29, 2011 Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Det at clutchen tar langt ute behøver ikke bety at den er slitt. Det kan være pedal / overføring som trenger en sjekk. Om clutchen er utslitt så vil den oftest begynne å slure. Kjør i lav fart på 4-gir. Gi mye gass. Så trykker du clutchen raskt ned og slipper den rett opp igjen. Om turtallet da synker til rett turtall igjen med en gang er clutch OK. Om motoren fortsetter å gå på høyt turtall inntil du slipper av på gassen, så slurer den og er utslitt. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg