Breisladdern Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Jepp da skal tenninga få en liten justering... Har hatt litt skyting i forgasseren og litt ujevn tomgang.. Har gått over forgasseren, dette hjalp litt, men nå tenkte jeg at jeg skulle justere tenninga.. På 230 blokk har man jo muligheten til å vri fordelerlokket, og så har man et tenningsmerke på reimhjulet, på b20 finner jeg ikke noe merke, og jeg tror heller ikke det er mulig å vri fordelerlokket.. Noen som har noe peiling på dette? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 har du stillt på stiften? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by Breisladdern Jepp da skal tenninga få en liten justering... Har hatt litt skyting i forgasseren og litt ujevn tomgang.. Har gått over forgasseren, dette hjalp litt, men nå tenkte jeg at jeg skulle justere tenninga.. På 230 blokk har man jo muligheten til å vri fordelerlokket, og så har man et tenningsmerke på reimhjulet, på b20 finner jeg ikke noe merke, og jeg tror heller ikke det er mulig å vri fordelerlokket.. Noen som har noe peiling på dette? vissk kan du vri fordelern,vanlig feil på en b20 er defekt stift og kondensator.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Alt av tenningsdeler på denne motoren er nytt! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Hvis du har stifter må du begynne med å sjekke at kamvinkelen er mellom 58 og 61 grader.Kjøp eller lån en kamvinkel måler hvis du ikke har selv.Rød ledning på - på coil og svart til jord.Deretter kan du sjekke tenning med tenningslampe.Vakuumen til fordeleren skal kobles vekk og plugges under justeringen.10 grader fortenning pleier å være passelig hvis du ikke har nøyaktig data.Du må kansje rengjøre litt for å se merkene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by nissan s13 Alt av tenningsdeler på denne motoren er nytt! Jepp, men vi justerte ikke tenninga da vi byttet det... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by Breisladdern Jepp, men vi justerte ikke tenninga da vi byttet det... Bare svarte til Maxis;) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Har du skiftet stift har du også endret kamvinkelen og tenningstidspunktet.Må justeres på nytt! Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Originally posted by V8power Har du skiftet stift har du også endret kamvinkelen og tenningstidspunktet.Må justeres på nytt! ja.. du bare vrir på motoren til du ser den runde dingsen som presser på stiften er i rett posisjon (der den presser mest på stiften), så må du ha sånn "blad".. sorry, vet ikke de tekniske navnene. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 så må du ha sånn "blad".. føleblad heter det :) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 bladsøker!! med den så justerer man stifteåpninga, men jeg vil justere fortenning/ettertenning, og det pleier man å gjøre ved å vri fordelerlokket, men det ser ikke ut til at det går ann å vri det på en b20. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 kan hende at det funker på samme måte som på moped motorer med stifter. Der løsner du på skruene som holder stiften og så kan du endre måten den står i forhold til kammen som skal åpne den. idet kontakten mellom stiftene brytes kommer gnisten. skulle vel gå ann å justere det sånn hallveis ihvertfall. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haus Racing Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 på min B230At er tenningsgradene 8-9 grader før topp. Visst du ringer dette nummeret så får du de nøyaktige tallenen: 56176460. Auto Teknikk heter firmaet. Har spesialisert seg på volvo og er meget dyktige innen org motorer og trimmet motorer. Siter * 1995 Audi A4 (under oppråning) * 1986 Volvo 740 TIC (solgt) * 2001 Aprilia RS 125 (KRÆSJA og solgt) * 2000 Aprilia RS 50 (Kræsja og solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 tallene har jeg, har justert tenninga på b230a osv før, men er vist noe helt annet på b20.. finner hverken tenningsmerke på reimhjulet eller noe sted der gradene står.. Må vel gjøre det på gamlemåten ved å finne topppunktet til stempelet.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.