Berg_Enginering Skrevet August 21, 2011 Rapporter Share Skrevet August 21, 2011 Har da gått i innskjøp av en Ascona B! planen for den er vell å få sveise opp all rusta som er på den og få lakkert den! Videre plan blir mest sannsynlig bur, bøttestoler osv og bruke den på bane. men det jeg lurer på da, er åssen motor bør jeg sette i den? synes det hadde vært tøft med en skikkelig sprek sugis med 200-250hk på hjula, men har fått inntrykk av at å bygge sugemotor blir fort dyrt! Så da tenker jeg litt på C20let ifra calibra. Åssen er det og hente ut hester av disse motorene og er dem holdbare? :) Noen som har noe erfaringer/formeninger om hva jeg burde sette iden? :D mvh Raymond Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berg_Enginering Skrevet August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 (endret) ingen? Edit: forresten noen som vet åssen det er å sette 2jz supra motor i ascona? noen som har gjort det før? :D Endret August 23, 2011 av Berg_Enginering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berg_Enginering Skrevet August 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Seriøst ingen på dette forumet som kan anbefale noe? :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 om du vil vite mer om opel så anbefaler jeg deg på det sterkeste og melde deg inn i opel motorsport club :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-Eivind Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 ble nettop bremset en ascona med c20let hos protrim til 440hk på hjula med urørt topp, så ja de er ganske lette å hente ut hester av ;) Siter Opel ascona b-16v Opel Calibra 4x4 turbo Audi a4 1,8tq Suzuki drz-400sm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berg_Enginering Skrevet August 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 okok, men noen som vet hvordan det hadde blitt med plass med en supra motor? :) får jo dem ganske så billig på ebay, kamerat av meg har tenkt til å sette supra motor i en 740 og han fikk pris på 25000kr hjem på døra ifra statene. Da fulgte det med 5 gira kasse, elnett, hjerner og første delen på mellomakselen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Du må vel flytte etc torpedoveggen bakover og lage plass til girkasse, og så spørs det jo på plassen i bredden.Vet ikke helt hvor bred en slik motor er med aggregater etc men sikkert bredere enn en original motor. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Er ikke bare bare å hive inn en C20let heller. Og delene som trengs er ikke akuratt billige heller. 15-18 000kr for motor, 2000kr for bunnpanne og motorfester som er bolt on. Så kommer girkasse, mellomaksel, balansering av mellomaksel, osv... Og da har du en motor med 204hk... Chip koster vel rundt 3-5500kr, og vips, 25000kr+++ for noe med rundt 330hk... Men om du virkelig ønsker sug power, vurder BMW. Evt kast inn 35000kr og få en skikkelig rallymotor. Skal du ha sekser bør du heller vurdere Manta B da den har bedre plass fremover... men, ja, det finnes ferdig tuv pakpirer fra Hippe på sekser i Ascona B. riktignok til Opel CIH R6, men om venkten ikke overstiges så skal det nå gå greit med andre motorer også. Ellers så søk opp en gammal Ascona B diesel, disse har sterkere travers og har høyere nyttelast på forakselen. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berg_Enginering Skrevet August 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Takker! :D supra motoren er ihvertfall 3 liter twinturbo med ca 280hk org, og det er jo holdbare hester! Han har jo fått trykka den nedi han her så da skal det vell være mulig! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg