Gå til innhold

Opel Ascona B motor

Ranger emnet


Berg_Enginering

Anbefalte innlegg

Har da gått i innskjøp av en Ascona B! planen for den er vell å få sveise opp all rusta som er på den og få lakkert den! Videre plan blir mest sannsynlig bur, bøttestoler osv og bruke den på bane. men det jeg lurer på da, er åssen motor bør jeg sette i den? synes det hadde vært tøft med en skikkelig sprek sugis med 200-250hk på hjula, men har fått inntrykk av at å bygge sugemotor blir fort dyrt! Så da tenker jeg litt på C20let ifra calibra. Åssen er det og hente ut hester av disse motorene og er dem holdbare? :)

 

Noen som har noe erfaringer/formeninger om hva jeg burde sette iden? :D

 

mvh Raymond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, men noen som vet hvordan det hadde blitt med plass med en supra motor? :) får jo dem ganske så billig på ebay, kamerat av meg har tenkt til å sette supra motor i en 740 og han fikk pris på 25000kr hjem på døra ifra statene. Da fulgte det med 5 gira kasse, elnett, hjerner og første delen på mellomakselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare bare å hive inn en C20let heller. Og delene som trengs er ikke akuratt billige heller.

15-18 000kr for motor, 2000kr for bunnpanne og motorfester som er bolt on. Så kommer girkasse, mellomaksel, balansering av mellomaksel, osv... Og da har du en motor med 204hk... Chip koster vel rundt 3-5500kr, og vips, 25000kr+++ for noe med rundt 330hk...

 

Men om du virkelig ønsker sug power, vurder BMW. Evt kast inn 35000kr og få en skikkelig rallymotor.

 

Skal du ha sekser bør du heller vurdere Manta B da den har bedre plass fremover...

men, ja, det finnes ferdig tuv pakpirer fra Hippe på sekser i Ascona B.

riktignok til Opel CIH R6, men om venkten ikke overstiges så skal det nå gå greit med andre motorer også.

 

Ellers så søk opp en gammal Ascona B diesel, disse har sterkere travers og har høyere nyttelast på forakselen.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår