Gå til innhold

Bbrann; Nissan 200sx s13 Prosjekt

Ranger emnet


Bbrann

Anbefalte innlegg

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har fikset bilen no, mangler bare små ting som jeg ikke gidder å styre med no.

Har byttet clutch og girkasse, ble mye bedre, no spinner den uten problemer på andre gir. hadde problemer med sluring før.

byttet og eksosen, ble sykt mye bedre lyd :D

 

ellers så har jeg fått lakkpest, så alt jeg har lakkert må gjøres opp igjen.

Har fremdeles ikke fått tak i ny lykt, men er lite interessert i flere utgifter på bilen akkurat nå.

Må ha 2 nye vinterdekk, da de jeg har ikke kan fikses etter krasjen.

og må ha 2 nye sommerdekk av "naturlige" grunner, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har fått på vinterdekkene no, ser helt teit ut.

Bilen er alt for lav bak, og de crappy k-sport coiloversene som står på den nekter og la seg justere, så de blir byttet ut med vanlige dempere (i dette tilfelle gule koni, med h&r fjører på).

 

Forran lar de seg fremdeles stilles på, så der kan jeg heve den litt.

Har montert en motor demper, siden motoren vrir seg mye, ser det hjelper litt, men om det er nokk får man heller la tiden vise.

Kommer til å plukke utav motoren neste vinter og bytte motor fester osv.

Planen var egentlig å bygge om til s15 front, men lurer på å bygge meg ny motor med smidd innmat og.

 

Ellers har jeg funnet ut at turboen lekker olje, og at kjølesystemet ikke lar seg lufte skikkelig.

 

Og tror den nye dumpventilen min har begynt å lekke trykk, da jeg merker bunndraget minsker, samt den fusker mye, men det er nok av helt andre grunner. Kommer til å fjerne dumpventilen og kjøre uten.

 

Har kjøpt noen nye deler, som 444cc dyser, z32lmm og Horsham stage 3 chip. Kommer ikke til å gjøre noe mer med motoren effektmessig denne sesongen ihvertfall.

 

Skal komme med en bilde update snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

update :)

 

Har som sagt pusset ned deler av bakluken og lagt på syregrunning, deretter la jeg på glassfiber sparkel og pusset ned så det be jevnt med det nye pusseverktøyet mitt :)

 

 

IMG_1949.jpg

IMG_1950.jpgIMG_1951.jpg

IMG_1952.jpg

IMG_1953.jpg

IMG_1954.jpg

IMG_1955.jpg

IMG_1956.jpg

 

Har også testet ut nye lakken på ene lykte dekselet mitt :)

Base farge Nr.1

IMG_1943.jpg

IMG_1957.jpg

 

 

Transparent farge Nr.2

IMG_1947.jpg

 

 

Resultat etter klarlakk

IMG_1963.jpg

IMG_1964.jpg

IMG_1972.jpg

IMG_1975.jpg

_MG_1979.jpg

_MG_1981.jpg

_MG_1983.jpg

 

Klarlakk <3

_MG_1985.jpg

 

Endret av Bbrann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

takk, takk!

Er veldig lite aktiv her. Men har ikke skjedd noe som helst fornuftig i det siste, dårlig vær har gjort at jeg ikke har hatt motivasjon til å jobbe, samt jeg venter på deler til å få byttet toppen, og jeg har hatt mye annet å gjøre, blandt annet holdt på med mc-lappen og hatt fagprøve.

 

Men har no bestilt flere deler fordi, haha.. Så automatisk klimakontroll er på vei nå, og skal hente et originalt ratt, subframe locking collars, nye tårnlagre og et stag for avstivning av undersiden av bilen.

 

Ringte vegvesenet og de hadde ikke fått inmeldt noe om at det stod effektanlegg og uoriginalt ratt på den, setter bare på original deler da og eu godkjenner den med det.

 

Burde virkelig få tak i diff med noe sperr eller brems, men det er ikke prioritert akkurat no da den helst kjøres litt sidelengs på vått føre pga mindre dekk slitasje :P

 

Kan legge med et bilde av backupen min da :)

20120705_123918_HDR.jpg

Endret av Bbrann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå står bilen uten topp.

Har kjøpt overgang fra z32 lmm til luftfilter, så da blir det montert sammen med 444cc dysene mine.

Skal montere ene eksoskammen min på innsugsiden for litt grovere durasjoner og løft, og turboen blir sendt til Turbokongen for å sjekke pakninger og diverse, samt bytte til større eksoshus.

 

Stemplene var fine, motoren ser ut til å være i veldig god stand ellers, stemplene er blitt byttet, og sylinderet er helt fint.

 

Toppen er ikke skeiv alikevell, men toppakningen var av kjip 1 lags type og klarte nok ikke trykket. blir byttet til 3 lags stålpakning.

 

kommer til å sette på original eksosmanifoil, da vil jeg få raskere ladetrykk noe som savnes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår