Gå til innhold

Bbrann; Nissan 200sx s13 Prosjekt

Ranger emnet


Bbrann

Anbefalte innlegg

Hei, var en som ville at jeg skulle legge ut prosjektet mitt her, så siden jeg har no litt tid til overs så kan jeg vell gjøre det.

 

Det hele begynte med at jeg kjøpte en 92" Nissan 200sx s13, importert fra tyskland, dette er da min første bil.. og har ellers holdt lite på med bil før dette.

Denne så bra ut utseendemessig, og skulle være god for rust, men frontruten var knust, og motoren hadde kraftig rådebank.. siden motoren ble så dyr å fikse kjøpte jeg heller en ny motor for samme pris som bare maskineringen av andre motoren ville blitt.

Nye motoren skulle være overhalt, men hadde ikke noen garanti for dett.. men jeg trengte no en motor så satset på den. Fikk den i hus og så ut til å være i grei stand, ny clutch blandt annet.

Etter masse om og menn så fikk jeg og min morfar motoren i bilen igjen.

Glemte å nevne at det ikke var med motor, så kjøpte en t28 ar80 turbo til den, stod nytt grenrør på nye motoren, så monterte en elbow som passet til eksosen.. men har bare catback, så dette må gjøres noe med.

 

Men uansett, fikk startet den, og kjørt den men den gikk ikke helt som den skulle, etter masse feilsøking fant jeg ut at teningen var helt feil, da tappen som føleren til kammen skal på var knekt, fikset dette og den gikk mye bedre, fikk også bile eu godkjent.

 

Så da var den på veien igjen, men en uke etter eu godkjenningen klarte jeg og kjøre av veien, traff noe tømmer på høyre side, så bilen flippet opp på to hjul, men datt ned igjen da jeg kjørte oppå en båt henger.. høres brutalt ut, men tok bare intercooler, forstilling og nesten all plasten på bilen.

 

Så da var det tilbake i garasjen igjen etter at Viking hadde løftet bilen min av hengeren.

 

Kjøpte meg nytt bodykitt, 20mm breddeskjermer forran, og 50mm bak (de bak skal jeg ikke bruke alikevell) ny intercooler, masse blå silikon slanger, diverse målere, nye felger +++

 

I dags dato står den uten skjermer eller front, da jeg driver og lakker dette.

Dette blir min bruks bil, så helheten er mye viktigere en feks kun motor, eller kun utseende.

Den skal ha et respektabelt utseende, bra anlegg, og gå greit, samt se bra ut innvendig, så målet mitt er en bil med bra helhet i :)

 

Kopierer bare resten fra annet forum, bare spør om det er noe :)

 

Diverse mods

 

Understell/drivverk


  •  
  • Koni dempere
  • H&R senkefjører
  • Frontmontert intercooler
     

 

Motor

 

  • Blå silikon slanger
  • Greddy RS Dumpventil
  • Catback
  • Powerfilter
  • grenrør
  • Elbow
  • Garret T28 AR80 turbo
  • Forsterket clutch
  • Frontmontert intercooler
  • Boostkontroll

 

 

 

Interiør

 

  • Turbotrykksmåler
  • Oljetrykksmåler
  • Oljetemperaturmåler
  • Ny isolasjon under hele gulvet
  • Nytt gulvteppe
  • Nismo girkule
  • Crappy gs bildeler stoler

 

Lyd

  • Pioneer rs88 headunit (usikker på om modell navnet er rett, men er vist en god spiller.. når den var ny i 2007 :P)
  • Focal 165 A1 frontsett
  • Focal 27 V2 Subbwoofer
  • Rockford Foosgate p400 forsterker
  • Dynamat isolering i bagasjerom

 

Eksteriør

 

  • Origin bodykit
  • Origin 20mm + vent forskjermer
  • Valset hjulbuer bak
  • Nye parklys
  • Rays Gram Light pro 57 gold felger
  • Sotede ruter
  • Sotede baklys
  • Nye pærer i frontlys (var blå 100/90w byttet til vanlige 60/55w) kan se om natten og no

 

Diverse ting som har blitt gjort

 

  • Fikse det elektriske problemet som gjør at jeg ikke har lys i speedo osv.
  • Eu godkjent
  • Byttet motor

 

Videre planer

 

  • Bygge kasse til 11" subb i bagasjeromsgulvet
  • Få laget ny slange osv til AC'n, da den orginale ikke passer pga nye grenrøret
  • Nye seter
  • Forbedre utseende på interiøret
  • Hel lakkering
  • Heftigere anlegg Focal 165KR2 @ FOCAL FP2.150 2x150W RMS og Focal 33KX @ FOCAL FP1.800
  • Diffsperre
  • Coilovers (Må gjøres lavere)
  • Få det som ikke er godkjent i vognkortet godkjent
  • Ny vinge
  • Sote parklysene
  • Nye speil (kjøpt)
  • Blå dioder i dashbordet
  • Enda mer forsterket clutch
  • Motor demper
  • Ny radiator
  • Nytt skinn rundt girspaken
  • Automatisk klimakontroll

 

 

Ulykker

 

  • Kjørt av veien
  • Kantkjørt felg på rundkjøring

 

Og noen bilder da ;)

 

Utvendig

 

Før krasj

50_-583082984.jpg

50_39247557.jpg

 

Etter

267859_10150715664630389_850160388_19717064_810808_n.jpg

224586_10150734231305389_850160388_19967596_1640597_n.jpg

263361_10150734230645389_850160388_19967587_1677658_n.jpg

 

Motor

 

Før

Foto0760.jpg

50_605612621.jpg

 

Etter

251382_10150639896955389_850160388_19126385_5034886_n.jpg

 

 

Innvendig

 

Før

50_-135797835.jpg

Foto0762.jpg

Foto0763.jpg

 

Etter

283538_10150728837665389_850160388_19887340_3703699_n.jpg

Endret av Bbrann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha :P

 

Syns førstetråden ble litt slapp, men gidder ikke å ta med alt fra den andre tråden, blir bare rot.. går det ikke an å lage "spoilere" her?

 

Kommer oppdateringer løpende de neste dagene, da jeg har masse å gjøre, lyktene må monteres igjen, døren må lakkes litt på, panseret og, skjermene må monteres, frontfangeren må slipes ned og lakkeres, men skal modifiseres litt først.

Om jeg er heldig kommer de nye speilene, men det tviler jeg på.. Målerne må monteres skikkelig etter at jeg lakkerte den platen de sitter i.

Bagasjerommet må settes sammen igjen, sideskjørtene må rubbes og poleres, samt bakfangeren bør pusses ned og rubbes etter uheldig lakkering, må bore ut skruene som holder lykte dekselet, har nok å gjøre ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, bare økonomien som setter bremser på alt, hehe :P

Venter på svarte senterkopper til felgene, fra streetdesign, håper de er sendt.. sendte de no en mail i tilfelle.

Elektriske speil med blinklys i er også på vei, M3 look alike speil i karbon look :p Blir selvsagt lakkert svart ;)

 

Tenkte å kle alle plast delene i bilen med karbonfiber og.. ikke folie altså, men karbonfiber, tror det kan bli bra! :)

Endret av Bbrann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kan ikke bli så mye værre end det har vært da, rådebank og turboras, så kjøre offroad med den!

 

Tror jeg skal bestille meg noe karbonfiber i morgen :D

Hva tror dere vil se bra ut i carbonfiber? tenker å dekke alt som no er svart plast med det, får også kjøpt mange av disse delene i hel karbon, men passformen er nok så som så, samt rimelig dyre.

 

Tror jeg skal begynne å jobbe med basskassen når jeg får lønn igjen, legge subben ned i reservehjulsbrønnen. må også bestille grill til subben.

 

Ellers var no bilen mye bedre å kjøre etter hjulstilling, og virket mye lettere å kontrollere når rumpen slipper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja.. men da må jeg gå hele veien med karbonfiber skjermer osv og, ser bedre ut da ;) men det er så dyrt at det ikke er verdt det :P

blir nok lite til ingen carbonfiber utvendig, muligens b stolpene som er av svart plast. Men innvendig blir det en del :D

 

Men men, noen som har s14a skinnseter til salgs? svarte, forran og bak.

Stolene jeg har forran dreper ryggen min, ikke kjøp billigseter, det lønner seg ikke! (ikke jeg som kjøpte disse :D)

 

Må også ha en diff sperre, noen som har til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår