Efini Skrevet September 29, 2002 Rapporter Share Skrevet September 29, 2002 Mye som kan ofres i hjuloppheng og sånn vet du! :D Men ryktene går om at du er umulig å diskutere med, så jeg gir meg med dette.. :rolleyes: Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 29, 2002 Rapporter Share Skrevet September 29, 2002 Originally posted by Efini Mye som kan ofres i hjuloppheng og sånn vet du! :D Men ryktene går om at du er umulig å diskutere med, så jeg gir meg med dette.. :rolleyes: I hjuloppheng og sånt er det en fordel med lav vekt.. Minst mulig uavfjæret vekt vet du.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet September 29, 2002 Rapporter Share Skrevet September 29, 2002 Originally posted by Corvette Turbo er en fin måte å rette opp i en feilkonstruksjon på. There is no substitute for cubic inches. Du lever i en drømme verden... og det er det vel noen som har påpekt her før ta å regn litt på hva du har for effekt pr liter du så skjønner du at det er du som sliter med feilkonstruksjoner *skulle vel kanskje tro at støtstenger gikk av moten for noen årtier siden* :D M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 29, 2002 Rapporter Share Skrevet September 29, 2002 Originally posted by Magnus Du lever i en drømme verden... og det er det vel noen som har påpekt her før ta å regn litt på hva du har for effekt pr liter du så skjønner du at det er du som sliter med feilkonstruksjoner *skulle vel kanskje tro at støtstenger gikk av moten for noen årtier siden* :D M Det har ikke falt deg inn at det er gode grunner til å bruke konstruksjonen de har brukt? Høyt effektuttak fører til høyere slitasje, og ikke minst.. Uten å bruke turbo/kompressor får man et pinglete dreiemoment på små motorer. I tillegg er det jo ikke volumavgift i statene akkurat.. At de kunne tatt ut betydelig mer effekt hvis de ville er det ingen tvil om, men det gjorde de altså ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Corvette Det har ikke falt deg inn at det er gode grunner til å bruke konstruksjonen de har brukt? Høyt effektuttak fører til høyere slitasje, og ikke minst.. Uten å bruke turbo/kompressor får man et pinglete dreiemoment på små motorer. I tillegg er det jo ikke volumavgift i statene akkurat.. At de kunne tatt ut betydelig mer effekt hvis de ville er det ingen tvil om, men det gjorde de altså ikke. vi får bruke honda som eksempel på effekt pr liter integra feks 105 hk/l Mener du at honda har dårlig driftsikkerhet?? M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Magnus vi får bruke honda som eksempel på effekt pr liter integra feks 105 hk/l Mener du at honda har dårlig driftsikkerhet?? Meg bekjent omtales Honda som japsenes svar på BMW, og at BMW sine motorer ikke er spesiellt slitesterke er da et vedtatt faktum. Kan forresten tenke meg hvordan integra er å dra henger med, høres stressende ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Corvette Meg bekjent omtales Honda som japsenes svar på BMW, og at BMW sine motorer ikke er spesiellt slitesterke er da et vedtatt faktum. Kan forresten tenke meg hvordan integra er å dra henger med, høres stressende ut.. heheh er sikkert en drø å dra henger med den vetten din ser sikkert skikkelig bra ut oxo ehhe Kan du ikke bare møte opp en gang da så kan vi altids ta et race..... M Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Magnus heheh er sikkert en drø å dra henger med den vetten din ser sikkert skikkelig bra ut oxo ehhe Kan du ikke bare møte opp en gang da så kan vi altids ta et race..... Vel, vetten er nok ikke no særlig å dra henger med sånn med tanke på utseendet nei.. Jeg pleier ikke å race jeg da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Corvette Kan forresten tenke meg hvordan integra er å dra henger med, høres stressende ut.. Herregud da menneske.. drar da ikke campingvogn med oldemor inni med en SLIK bil! latterlig argument..assman Bilen du har er forresten den største kuk forlengeren produsert av amerikanerene gjennom tidene.. så hvorfor du disser folk som har kuk til å kjøre noe annet kan jo settes spørsmål med :D Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet September 30, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 hahaha, dette er virkelig morsomt :D fortsett!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet September 30, 2002 Rapporter Share Skrevet September 30, 2002 Originally posted by Prolixin hahaha, dette er virkelig morsomt :D fortsett!!! m'm m'm Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Oktober 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2002 Originally posted by Corvette Meg bekjent omtales Honda som japsenes svar på BMW, og at BMW sine motorer ikke er spesiellt slitesterke er da et vedtatt faktum. hahahahahahaha... dette var jo det beste argumentet jeg hørt på langt tid for at honda ikke har slitesterke motorer!!! :D :D :D Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Oktober 5, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2002 He he, det er ganske morsomt med all denne kranglingen, om v8 og turbofirer. Sannheten er at en turbomatet toliter på 450HK og en 5,7 åtter på 450 gamper egentlig skulle brukt samme mengden drivstoff, siden drivstoffet inneholder effekten. Men: for å få tolitern til å gå sunt (DVS ikke lage graut av stempler og råder), må det pøses på med mer bensin, og da bruker v8'ern mindre! Støtstenger: So what! Ta en Cosworth motor på 600 Hk, for å få til dette er det brukt midler som kalles DOHC, 4Valve, og turbo. Finn en åtter med de samme midlene...... ZR1. Modifisert av Lotus. DOCH, 32ventiler. Legg til turbo(er).... Mike Morane og John Meaney i USA har dobbelturbomotorer av 5.7 (350) typen på 2200HK. Med STØTSTENGER!... riktignok racemotorer, men i en av bruksbilene deres, en Corvette C4 cab (blir brukt til arbeid daglig) sitter en dobbelturbo 350 på (!) 1300HK! Og det er fremdeles bare ca225 hk/l. Holdbarhet? Tja, veiva tåler 3000Hk, og resten står i stil... Til dere som har giddet å lese HELT ned hit: en ting noen kanskje høres sykt ut, men det er fakta. Noen diskuterte kompressorer og Top Fuel: En Fuel- kompressor "stjeler" over 1000Hk fra svinghjulet... det er det samme som 10 golfer har til sammen, det...:D Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet Oktober 6, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2002 Originally posted by Nitrofish He he, det er ganske morsomt med all denne kranglingen, om v8 og turbofirer. Sannheten er at en turbomatet toliter på 450HK og en 5,7 åtter på 450 gamper egentlig skulle brukt samme mengden drivstoff, siden drivstoffet inneholder effekten. Men: for å få tolitern til å gå sunt (DVS ikke lage graut av stempler og råder), må det pøses på med mer bensin, og da bruker v8'ern mindre! Støtstenger: So what! Ta en Cosworth motor på 600 Hk, for å få til dette er det brukt midler som kalles DOHC, 4Valve, og turbo. Finn en åtter med de samme midlene...... ZR1. Modifisert av Lotus. DOCH, 32ventiler. Legg til turbo(er).... Mike Morane og John Meaney i USA har dobbelturbomotorer av 5.7 (350) typen på 2200HK. Med STØTSTENGER!... riktignok racemotorer, men i en av bruksbilene deres, en Corvette C4 cab (blir brukt til arbeid daglig) sitter en dobbelturbo 350 på (!) 1300HK! Og det er fremdeles bare ca225 hk/l. Holdbarhet? Tja, veiva tåler 3000Hk, og resten står i stil... Til dere som har giddet å lese HELT ned hit: en ting noen kanskje høres sykt ut, men det er fakta. Noen diskuterte kompressorer og Top Fuel: En Fuel- kompressor "stjeler" over 1000Hk fra svinghjulet... det er det samme som 10 golfer har til sammen, det...:D LOL Bra fakta detta!! :D :D :D Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 Om du synes det er dødskult å kunne spinne på 500rpm mens motoren går på tomgang er en amerikaner noe for deg... Personlig synes jeg at corvette er en ganske stilig bil, men hadde ikke kjøpt noe sånt selv. Det å begynne å disse folk for hva de kjører og hva slags biler de liker er vel kanskje litt lavt vel... Uansett, en turboladet motor er skøy. Enkelt og greit. En 5.7 liter som yter <250hp er jo også morsomt, men primært pga det latterlige slagvolumet som igjen gir deg et enda latterlige dreiemoment.. begge deler er moro, men hver til sitt bruk.. Nå er jeg vel ikke helt sikker på hvor mange amerikanere det går i rally rundt om kring i verden, tolk det som du vil.. det er jo viden kjent at amerikanske biler med sofaseter og nok velour til å dekke bestemors sofa ikke er hva man vil kalle vasse sportsbiler (nå er det riktignok en del unntak her, for å slå en AC Coba på stripa bør du ha en rimelig vass riskoker uten større astmaproblemer..), heller behagelige cruisemobiler med kraft så det monner. Til alle de som hater japanere; De er raske små jævler. Sånn er det bare.. Og når det gjelder turbo, turbinen stjeler ikke videre mye effekt pga. all energien som er i eksosen (bevegelse, trykk + temp. osv). Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.