Gå til innhold

Tenkte åkjøpe delebilfra uk england,passer motoren i norskbil

Ranger emnet


JAJOTA2

Anbefalte innlegg

Ja, som oftest!

 

Blokka er sikkert lik men småting som braketter etc kan være forskjelligt.Men det har du jo på den "gamle" motoren regner jeg med.

 

 

Og husk:

Til trådstarter;

Jeg slår sammen to av trådene dine, som igrunn gjelder det samme, så slipper folk å svare om hverandre på to ulike forum. Skjønner du blir stressa, men vennligst hold deg til en tråd per topic, da det er enklere for deg, medbrukerne og ikke minst moderatorne.;)

Endret av Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey. jeg kjørte oljetom.

 

demontert motoren å tok ut veiven å håpet den kunne slipes å kun bytte 1 rådelager.

men det ene hadde slitt veivenfor mye så den kunne ikke slipes.

 

men veiven går fint rundt så reiner med stempela er ok.

tok av å så at ventilene var ok alle 16.

på en 2001 .1,8 alfa romeo twin spark med motor kode AR32205

 

så trenger egentli en veiv bare ålager sett, men d koster jo 11000.

en lik bilkostet 6000 i uk,å kan frfaktes med båt til stavanger rett fra newcastle.

 

jeg har ikke så mye greie på bil,men d du pratet om hva er det på motoren?

 

takkforsvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det fremdeles båt mellom UK og vestlandet?

 

Det jeg prater om er alt som er skrudd fast i motoren, braketter, dynamo etc.Dette passer nok på en UK blokk så disse delene trenger du ikke å bekymre deg om hvis du har de på den norske motoren liksom.

blokk, topp etc passer nok rett over, men tenk på at frakt, mva etc kan bli dyrt.

Sjekk med tollvesenet angående dette.

 

Sjekk også f,eks Sarpsborg Motorverksted (http://www.motorverksted.no) om de kan skaffe deler til bilen din, eller om det finnes noen italiensk klubb i Norge!

Endret av Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår