Gå til innhold

Nav på felg og senter på bil passer ikke...

Ranger emnet


Pozen

Anbefalte innlegg

Håper noen kan svare på dette...

Har en 1989 mod golf. Dessuten har jeg et sett med alu felger liggende som jeg godt kunne tenke meg å ha på golfen. Bolt mønsteret passer, men navet på felgene er større enn sentert på golfen.

 

Spørsmålene blir da,

-kan man kjøre med det?

-finnes det noen ringer man kan legge inni navet for å gjøre diameteren der mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe problem og kjøre med, den er der for og gjøre det lettere da man skal ha på felgen. de ringene får du kjøpt over alt dem selger felger, bare måle innerdiameter i felgen, så vet dem hva som skal stå på bilen din.. tror det er 57,1 på golf.. men ikke noe problem og kjøre uten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, uten senterring kan jeg nesten 100% si at du kommer til å få et ratt eller bil som rister i fart over 80kmt, da ringen gjør at felgen hele tiden er sentrert.

Forskjellige felg produsenter bruker forskjellige design på ringene, så det er ikke sikkert at det er sykt enkelt å få tak ringer som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, uten senterring kan jeg nesten 100% si at du kommer til å få et ratt eller bil som rister i fart over 80kmt, da ringen gjør at felgen hele tiden er sentrert.

Forskjellige felg produsenter bruker forskjellige design på ringene, så det er ikke sikkert at det er sykt enkelt å få tak ringer som passer.

 

da vet du ikke helt hva du snakker om vill jeg si.. det er boltene som sentrerer felgern orgentlig.. det er stort sett likt på alle felgene de ringene er bare forskjellige diameter stort sett.. så du mener da vist man kjører med spacer så rister bilen over 80.? det er veldig feil.. jeg har kjørt med spacere og feil diameter på felgringen mange ganger og det er 0 problemer.. så vist det rister då er det nok heller felgen din som ikke er rund.. vist felgen rister så betyr jo det at felgen er løs da, og du greier jo ikke sentrere en felg feil da alle felghullene er kone,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis senterhullet i en felg jeg har liggende ikke er stort nok kan jeg finne meg en egnet slipemaskin og gjøre hullet stort nok på frihånd? Spiller altså ingen rolle om det blir noen mm for stort? :D

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 16 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår