Gå til innhold

Støy i Anlegg!

Ranger emnet


Diffsen

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt anlegg i bilen min i over 1 år nå uten problemer...

Gikk fra bilen en natt, så dagen etterpå var det noe merkelig med subben. Det kom en summelyd som konstant er der. Når jeg skrur lyden helt ned til 0, og så opp til 1 igjen f.eks kommer det et dunk... Og alt av elektriske komponenter slår inn i bassen. Dunk..Dunk.. Jeg kan også tydligere høre sang igjennom subben, noe som jeg ikke trodde skulle komme :P

Ting jeg har prøvd å gjøre:

Har prøvd en annen (NY) spiller.

Har prøvd en annen Phono kabel til forsterkeren.

Har prøvd en annen forsterker.

Har sjekket JORD kabelen, den står godt fast...

 

Men ingenting hjelper.. Hva kan det være som gjør dette? Noen som kan hjelpe meg..

 

Har Pioneer DEH 1300MP spiller, En Gammel Denon Forsterker og 2x 12" sub's

Endret av Diffsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et jordingsproblem, du må bare finne ut hvor. Legg opp ny jording til spilleren og se om det hjelper (rett fra batteriet)

Hvor har du jorden forsterkeren? Har du oppgradert kablene mellom dynamo og batteri, og mellom batteri og chassie?

 

Hmm, da skal jeg sjekke jordingene igjen.. Har - kabelen bakerst i bilen. kanskje jeg burde legge den fram til batteriet da? Har heller ikke gjordt noe med dymano og batteri kabler. Da har jeg litt å gjøre :) Takkfor hjelpa. Har et sprøsmål til også forresten. Den nye Spilleren min resetter seg vær gang jeg skrur av bilen.. Alle instillinger resetter seg. HVa kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul ledning: Her går hovedstrømmen og denne gir minne til spilleren.

Rød ledning: Er remote til spilleren. Er vanligvis koblet via tenningen og skrur på/av spilleren når tenningen skrus på/av

 

På nokre bilmodeller er disse ledningene byttet om i isokontakten. (bl.a. vw)

Da er det berre å bytte om rød og gul ledning og du har minne. Dette kan gjerast på ledningane til spilleren. Er som oftest laget til at du kan bytte om disse kjapt

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gul ledning: Her går hovedstrømmen og denne gir minne til spilleren.

Rød ledning: Er remote til spilleren. Er vanligvis koblet via tenningen og skrur på/av spilleren når tenningen skrus på/av

 

På nokre bilmodeller er disse ledningene byttet om i isokontakten. (bl.a. vw)

Da er det berre å bytte om rød og gul ledning og du har minne. Dette kan gjerast på ledningane til spilleren. Er som oftest laget til at du kan bytte om disse kjapt

 

Husker at på ledningene var det en som het 12 Permanently eller noe sånt (gul) Og en rød som het 12V Switch. for øyeblikket står begge de to ledningene sammen... Burde jeg ta av den som heter Switch(rød) ? Det var også en Oransj ledning der som het Illumination, hva er den til? Den er ikke koblet til nå, Har jo fortsatt lys i spilleren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner å hugse at Illumination kan kobles til interiørlyset. Lysstyrken på spilleren vil da bli regulert sammen med interiørlyset.

Dvs at viss du demper interiørlyset, so dempes samtidigt lyset på spilleren. Dette står sikkert i bruksanvisningen

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oransj ledning der som het Illumination, hva er den til? Den er ikke koblet til nå, Har jo fortsatt lys i spilleren

 

Eg meiner å hugse at Illumination kan kobles til interiørlyset. Lysstyrken på spilleren vil da bli regulert sammen med interiørlyset.

 

Da er det sikkert den andre varianten som finnes; at Illumination ved strømtilkobling (fra bilens lysbryter i så fall!) dimmer belysningen på spillerens LCD-skjerm, siden spilleren da antar at føreren har slått på billysene fordi det er mørkt ute... og da er det kjekt med mindre blendende lys i kupéen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår