Gå til innhold

Drypper vann under bilen, hva kan det være?

Ranger emnet


DanielI

Anbefalte innlegg

Hei, i går oppdaget jeg at det dryppet vann fra under bilen (nok til at det hadde rent frem en liten stripe mens jeg var inne på butikken), men regnet med at dette var kondens fra AC. Senere oppdaget jeg at det fortsatt dryppet vann (ca 1-2 dråper i minuttet), og ble litt mistenksom. Jeg skjekket igjen senere og da dryppet det fortsatt, så jeg åpnet panseret for å se om det viste noe. La merke til at kjøleveska var ca 0,5cm under minimumsnivå. I dag når jeg stod opp var det fortsatt tegn til drypping, men når jeg sjekket kjøleveska var det ingen forandring. Det drypper forresten to steder (se illustrasjon), og veska er helt klar og smaker/lukter ingen ting.

 

Noen som vet hva det kan være? :)

post-64028-13804853352675_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er fra A/C, kan det være på grunn av litt regnvann i det siste som har samlet seg i vannkassa.

 

Om dreneringshullene fra vannkassa er tettet til med løv etc., kan det være at vannet renner / drypper litt sent ut.

Ta opp dekslet foran frontruta og se om det ligger litt vann nedi der.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gummilist som må tas opp først. Deskselet over kupéfilteret er festet med noen skruer.

Jeg vet faktisk ikke hvordan man kommer til resten på Mk4, og hvordan dreneringa er der.

Dette var imidlertid et typisk [lite] problem på Mk2 og 3, og diverse andre modeller.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort litt research, og vannet drypper fra/mellom noen rør/slanger, men siden jeg ikke vet noe som helst tok jeg noen bilder. Håper noen vet hva det kan være. Skjekket forresten det jeg tror var vannkassen og der var litt blader etc, men ikke nok til å tette igjen.

 

post-64028-13804853352973_thumb.jpg

post-64028-13804853352922_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke lukter eller smaker noe så er det vel vann, og dermed ikke så farlig?? Kjølevæske smaker iallefall helt jævlig :P (I know for min Golf V lekker som en sil) Har du fyllt på kjølevæsken og sett over tid at ikke nivået minsker? Husk å fylle på når bilen er kald, og ikke åpne lokket når motoren er varm.

Har du kjent om gulvteppet er fuktig noen steder? Bilen din begynner jo å dra på årene og er garantert ikke 100% tett, jeg slet med lekkasje i min golf IV, bare se i "Den store LEKKASJE tråden".

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår