b1rken Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 (endret) Noen som har justert opp turbotrykket på en 1.9 TDI 90HK (Motorkode 1Z)? Jeg vet det ikke hjelper å justere opp turbotrykket uten å gi den mer diesel, men det problemet er løst. Den får diesel nok som det holdet hvis jeg vil Jeg vet det går an å justere på staget på vakum aktuatoren som styrer wastegaten, men noen skriver også om å koble inn en boost controller på vakum slangen som går til ECU`n, slik at ECU tror at den ikke får nok trykk, og dermed gir litt mer :) Noen som har prøvd, eller har lyst å dele litt erfaringer Endret Juni 18, 2011 av b1rken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Bilen går i nødmodus om du begynner å skru uten å chippe bilen.. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1rken Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Mener det går an å justere opp til et visst trykk før den går i nød/limp mode Og er du sikker på at den går i nødmodus viss eg sette t-stykke på vakumslangen til hjernen, setter på tstykke og slipper ut litt til friluft? Hjernen vil jo da tro at den har et lavere trykk enn den egentlig har. Uansett, så går det an å unngå nødmodus uten chip, ved hjelp av en mod på map sensoren som gjør at den ikke går i nød/limp mode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg