Gå til innhold

Bilmekaniker - utdanning

Ranger emnet


Speedjunkie

Anbefalte innlegg

-Så lenge du har bestått første året på vidergående,så trenger du ikke noe mer skole.

-Jobber du som bilmekaniker?

-Isåfsall,hvis du gjør det trenger du 5 års erfaring fra jobben før du kan melde deg opp til fagprøven.

-Jobber du ikke som mekaniker,så kan du søke deg jobb som hjelpearbeider,jobbe der i 5 år og ta fagprøven...Lønnen vil sikkert være høyere enn som lærling...

-Hvis du har jobbet som mekaniker uten fagbrev i mer enn 2 år,så kan du velge og begynne som lærling uten at lønnen din blir satt ned igjen til lærlingelønn.

-Eller du kan gå skole og jobbe som lærling i 2 år....men det er ikke sikkert lønnen blir bedre enn du ville hatt som hjelpearbeider....

 

Det har ihvertfall vært sånn for min del...

Jeg har ikke gått skole,men jobbet med lakkering i 8 år....Begynte som klargjører og jobbet meg opp til og bli formann!

Så det kommer veldig an på deg selv hvor langt du vil nå....er du villig til og lære,stå på og vise ka du kan,vise interesse for faget,komme presis på jobb,ta egne avgjørelser,være ansvarsbevisst,lojal,lytte....ja,rett og slett vise deg selv fra din beste side,så kan du komme langt!

 

Hatt noen innom jobben som sier de virkelig har lyst til og bli lakkerere,som har fått sjansen...men de viser null interesse,sitter og venter at noen skal gi dem noe og gjøre og kommer for sent på jobb.Man ser veldig fort om noen er villig til og lære eller ikke....

 

Håper dette var til hjelp!

De reglene jeg nevnte gjelde ihvertfall for billakkeringsfaget....så regner med de gjelder for mekanisk og karosseri også!

 

Lykke til

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra rundt til forskjellige mekaniske verksteder og hør om mulighetene dine uten fagbrev....

Hvis du virkelig brenner for og bli mekaniker så er det vel ikke noe som stopper deg fra og bli det heller????

Når man virkelig vil noe,så er det bare og gå for det.

Vet ihvertfall at innenfor lakkyrket,så er det veldig mange dyktige folk som ikke har noe skole eller fagbrev...Selv om man har fagbrevet,vil det ikke dermed si at man er dyktig...det er alt for lett og ta fagbrevet føler jeg....kem som helst kan jo bli det ene og det andre selv om man såvidt står i faget.

 

Konklusjonen er vel det at man trenger ikke et fagbrev for og kunne bli det man ønsker;)Vil man det sterkt nok,så får man det til til slutt.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår