Gå til innhold

Prosjekt golf 2 1984!

Ranger emnet


Danielsm

Anbefalte innlegg

har seg slik at jeg kjøpte meg en vw golf 2 1.6 for noen uker siden. var mere ett repobjekt enn start og kjør.

 

motor er lettstarta og bilen er kunn gåd 260 000. er lite for en golf 2.

 

til nå har jeg:

- bytta bremseskiver forran

- nytt bensinfilter

- fikset ettermonterte instrumenter, ladeinstrument, turteller,oljetrykksmåler

- demontert hele fronten og retta stålbjelken inni frontfangeren for den var litt bøyd i festene til blinklysene

- fiksa kontaktfeil i blinklysene

- laget ny brankett til hengerkontakt og montert ny hengerkontakt

- pussa ned lakkrust i hjulbuene, tectylert og lakka

- lakka vw merket i grill

- stramma håndbrekk

- lagt opp litt ny strøm hit og dit.

- bytta platinastift

- bytta plugger

- bytta bensinfilter

- justert forgasser

- nytt luftfilter

- bytta olje og oljefilter

- bytta førersete

- bytta den ene baklykta

- ny viftreim

 

det som mangler har jeg bestilt og venter på i posten:

 

-radiatorgrill

-radiator

- vindusheis førerdør

-vindussveiv

 

må bytte frontrute pga det er sprekk i den men det har jeg liggende ny.

 

 

andre planer for bilen

- få godkjent 35 mm senking som er montert

- effektanlegg for litt mere lyd :)

- nye felger, tenkte disse: interaction.jpg

 

her er noen bilder kommer flere etterhvert

 

dsc07623y.jpg

bilde0115.jpg

brems.jpg

bilde0110.jpg

bilde0111.jpg

bilde0112.jpg

bilde0113.jpg

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nah det tviler jeg. siden den er senka 35 mm og veiene her i nord er rett og slett ræva med ujevnheter og hull så tviler jeg på det. leppa kommer til å bli most. ;) gleder meg til fredag for da kommer det pakke :D det kommer: girkule med lys(ganske rånestilaktig men det skiter jeg i, hehe) radiator, vindusheis, pedalsett og ny grill :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artii prosjekt, men at 260.000km er lite for en G2 er ikke helt etter hva jeg vet ;) Min har 174 på målern og det ekke fryktelig lite det heller! Finnes biler med mindre! Stiller min KM stand på 0 når jeg har bygget ferdig!

 

Gti leppe må du jo ha :D

 

Retteråsen

Mvh

Bjørn Arild Retteråsen

Golf mk II 85 CL 1,6->16v

Audi A4 1.8L 20V 98

Retteråsen's Salgstråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

km stand kan egentlig ha fryktelig lite å si, min har gått 134000 å den kan sikkert sammenliknes med en som har runda 300 :P

 

men fin golf! et lite tips, finn fram en varmepistol og varm forsiktig over fangerene dine, da kommer svart fargen fram igjen og fangerne ser "nye" ut :)

 

her ser du hvor mye det hjalp på listene på min :

DSC00949.jpg

:)

ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artii prosjekt, men at 260.000km er lite for en G2 er ikke helt etter hva jeg vet ;) Min har 174 på målern og det ekke fryktelig lite det heller! Finnes biler med mindre! Stiller min KM stand på 0 når jeg har bygget ferdig!

 

Gti leppe må du jo ha :D

 

Retteråsen

 

nesh. er slite sterke motorer. går langt og lengre.

 

mamma har hadd en vw golf gl 1.6 1986. hun hadde den i 8 år og da hun solgte den var den gådd 780 000. og DET er langt. motoren gikk fint og ingen ulyder ;) så 260 på telleren synes jeg ikke er mye. da jeg solgte den forrige golfen min som var en gl 1.6 86 mod var den gådd 250 000. og den går fortsatt ;)

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår kom det pakke :D

 

idag har jeg bytta radiator. satt på pedalsett. satt på ny girkule. satt på ny vindusvisker bak. nye slanger til luftintakk og varmluft fra eksos til luftintak. fått skiltene også idag og satt på. så det ble jo kjøretur idag :D det var gøy woho ;D

 

gleder meg til i neste uke for da kommer ny grill ;D

 

det jeg mangler som vill komme med tid er effektanlegg for litt mere grom lyd og angel eyes lykter :D

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med lading. dynamoen lader bare med 10-12 v. lyser av og til i batterilampa. og så lyser det noen gang svakt lys i den.

så jeg har en anelse om at den er så sliten at jeg må ha ny. viftreima er ny og fin og stram.

 

er usikker på amper. er det 55 eller 65 amper den skal være ?

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være at enten børstene i dynamoen er dårlig, evt at spenningsregulatoren er gåen.

om lampa i dashbordet lyser vagt, kan dette tyde på at en "diode" i dynamoen er ødelagt og det er like greit og kjøpe seg ny dynamo :)

jeg har ivertfall 65amp på min g2 :) om dette er hva som skal være eller ikke vet jeg ikke :P

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 55 amper dynamo i min golf.

 

Har byttet børstene/regulatoren. lader med 13.4 men det er fortsatt for lite. skal jo lade med 14.6

 

så da blir det ny dynamo når skattepengene kommer :D

 

koster jo skjorta for ny dynamo oO

 

har også problemer med at motoren bare dør av og til. hviss man holder inne clutchen når man ruller mot lyskryss. er irriterende. først blir det lavere turtall ned til 500 rpm

 

så bare dør den. så må liksom gi den litt gass av og til så den kommer opp igjen. noen ganger må jeg stoppe og starte den et par ganger så ligger den på 1100 rpm. men det er pga jeg har justert litt på forgasseren. har også bytta plugger, platinastift, olje og oljefilter og nye slanger/rør for luftinntaket og fra eksos til luftinntak. (tar jo inn varmluft fra eksosen).

 

har også bytta luftfilter.

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan da også være lurt og sjekke att allt av ledninger og kabelsko og jordingspunkter både har god kontakt<< dette er en vanlig feil på MANGE biler ;) funker ikke dette er det nok ny dynamo som skal til :P evt sjekk Ebay for ny dynamo, KAN være lengre ventetid, men til en billigere penge.

 

det at biler dør kan være allt fra korrosjon i ledninger, feiljustert forgasser? evt defekt tomgangsmotor. går bilen på tomgang ellers? eller er det bare når bilen er blitt varm? =)

sjekk så alle ledninger på forgasseren har god kontakt, (evt så kan du prøve spraye startgass rundt forgasseren for og se om den trekker falskluft noe sted, dette da når bilen står og går)

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig å forklare. men når motoren er helt kald og man starter den. så går den fint når man starter den. kan kjøre en tur og den går fint og stopper den( inne på butikken en tur) starter den og da er motren varm og da går den på knapt 500 rpm og så dør den. må da starte den og stoppe den og starte den så kan den gå fint. så kjører jeg gjennom noen kryss med stopp og så kan jeg komme til et kryss så stopper den. så må jeg starte den og bare kjøre.

 

har sjekka falskluft og det er det ikke. må sjekke ledningene da. kan forgasseren være dårlig? kan coilen være dårlig?

 

hvor står tomgangsmotren ? finnes det egentli tomgangsmotor på den bilen?

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår