Gå til innhold

Rar lyd fra motor, A4 B5 1,8 20V

Ranger emnet


Big SturL

Anbefalte innlegg

De siste 2 ukene har jeg lagt merke til en merkelig lyd som kommer fra motorrommet på bilen min. Når jeg har bilen i gang og åpner panseret, høres det ut som om det kommer fra foran selve motoren. Lyden er omtrent som fra en elektrisk motor, eller hva el-bil ville laget. Lyden forsterkes når jeg vrir på rattet, eller rygger. Lyden har også blitt kraftigere etter hvert.

 

Noen som har peiling på hva det kan være?

 

Bil: Audi A4

Motor: 1,8 20V

År: 1996

Km.stand: 250.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er på førersiden rett bak hovedlykten. Tappes av ved å løsne den nederste slangen inn på oljekjøleren og vri rattet fra ytterstilling til ytterstilling ca 10 ganger. Fyll på ny olje og start motor (kun tomgang) i 5 sekunder. Fyll på olje igjen og start motor. Vri rattet fra side til side (ytterkant) 10 ganger. Stopp motoren og fyll opp tanken til riktig nivå.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er på førersiden rett bak hovedlykten. Tappes av ved å løsne den nederste slangen inn på oljekjøleren og vri rattet fra ytterstilling til ytterstilling ca 10 ganger. Fyll på ny olje og start motor (kun tomgang) i 5 sekunder. Fyll på olje igjen og start motor. Vri rattet fra side til side (ytterkant) 10 ganger. Stopp motoren og fyll opp tanken til riktig nivå.

Meget informativt! Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av olje er selvsagt det beste. Om du bytte? Nei!

 

Det du ha er olje med G 002 000 eller G 004 000 spec. ATF-olje skal aldri brukes på servo samme hva noen sier.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår