henning_dt85 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by SpeedWell 1.8 GTI og 1.8 er ikke samme motoren. Høyer komp og sintere kam. hadde det gått an å montere gti 8v toppen og kammen på en standard 1.8gl motor ( 1989, med innsprut)? kunne tenke meg å dra litt ekstra hk ut av 2`ern min, og deler den med søstra,så jeg betaler bare halvparten :D Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by henning_dt85 hadde det gått an å montere gti 8v toppen og kammen på en standard 1.8gl motor ( 1989, med innsprut)? kunne tenke meg å dra litt ekstra hk ut av 2`ern min, og deler den med søstra,så jeg betaler bare halvparten :D Skulle ikke tro at det byr på alverdens problemer, men det er jo en del elektronikk som må jobbes med. I mitt tilfelle er det mer aktuelt å legge mine svette små på en komplett 16v. Men det med 1000 penger pr hest er ikke tilfelle. Settet bestående av 290 kam, insug, forgasser og modifisering av toppen kommer på ca 9500,-. Men da har man hentet ut ca 30 hk i området 3000 - 7000 rpm.... Det vil si den nette sum av 317,- pr hest.... Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Har du noen effektkurver som viser før/etter på dette? Eller er det bare antatt effekt? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Skal man ha 200 hk i en 1,8 sugemotor, er det ikke mye feil å påstå at hver hest koster nærmere 1000 kr. Skal man derimot ha 120+ hk i samme motor, koster dette under 2500 for (skikkelig) hydr.kam 268-272 og maks 3000 for (skikkelig) mek.kam 276+++. I tillegg kommer maks en tusenlapp for hjemmelaget grenrør. Da havner man på 120 - 135 kr pr. hest :) Om man tar samme motoren og kun setter på en Pierburg 3B5 forgasser fra en eldre Audifemmer, vil man få over 100 hk ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by golfrider Hei! Jeg vil gjøre min golf 85 mod. 1,8 l mer sporty! Har byttet ut org luftfilter med et conefilter. Dette gav meg litt mer "sug" og litt grommere lyd.. Hva skal jeg gjøre med eksosanlegget? Har lyst på effektanlegg, men vet ikke om jeg har råd til supersprint. Hva med simmons? I tillegg får jeg en baktenning når jeg slår av motoren. Hva kommer dette av? Kan det være lekk grenrør eller feil på tenningen? Ettertenning kan komme av for varme plugger, gjerne som følge av for tidlig tenning. Tank 98 oktan, og problemet vil sikkert forsvinne. 98 er noe dyrere i innkjøp, men bensinforbruket går samtidig noe ned. Og sjekk tenningen din;) OG... Tøm PM-boksen din, den er full! :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by Quattro73 Skal man ha 200 hk i en 1,8 sugemotor, er det ikke mye feil å påstå at hver hest koster nærmere 1000 kr. Skal man derimot ha 120+ hk i samme motor, koster dette under 2500 for (skikkelig) hydr.kam 268-272 og maks 3000 for (skikkelig) mek.kam 276+++. I tillegg kommer maks en tusenlapp for hjemmelaget grenrør. Da havner man på 120 - 135 kr pr. hest :) Om man tar samme motoren og kun setter på en Pierburg 3B5 forgasser fra en eldre Audifemmer, vil man få over 90 hk ;) Skal man ha 120 hester kan man bytte ut blokka med en Audi 2.0 blokk isteden. :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by Laaars Skal man ha 120 hester kan man bytte ut blokka med en Audi 2.0 blokk isteden. :) Legger man til grenrør, trimkam, portet topp og 2 doble Weber så begynner det å bli morsomt :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmist Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by Laaars Skal man ha 120 hester kan man bytte ut blokka med en Audi 2.0 blokk isteden. :) Passer den rett på 5 trins kassen til 1,8 da?:eek: Siter 1996 Audi A6 2,6 2001 Audi A6 1,9tdi 93 Audi S4 Avant http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=11831 96 Audi A6 2,6 Quattro(X) 85 Audi 90 2,2(X) http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=4720 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.